1.
|
10 p, 512.7 KB |
Anàlisi de textos argumentatius sobre el cicle de l'aigua : ús del coneixement científic en el posicionament d'una controvèrsia sòcio-científica
/
Pardo-Camacho, Cristina (Institut Sant Quirze del Vallès) ;
Gayán Rico, Maria Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Per a posicionar-se i argumentar en un dilema de dimensions científiques i socials és necessària l'alfabetització científica, per tal d'assegurar que la decisió és presa de forma lliure i informada. [...] Arguing and taking a position in a scientific and social dilemma lies in science literacy, to ensure the decision is made in a free and informed manner. In classroom practice, knowledge transferability is complex, thus using real-life plausible contexts which requires an active role from the main public may have many benefits from an educational perspective. [...] Para posicionarse y argumentar en un dilema de dimensiones científicas y sociales se necesita la alfabetización científica, con el fin de asegurar que la decisión se toma de forma libre e informada. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.460
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 44 (2022) , p. 40-49 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
2.
|
29 p, 663.4 KB |
Propuesta didáctica para trabajar la sintaxis en una Gramática Orientada a las Competencias en segundo y tercero de la ESO
/
Poza Álvarez, Manuela (IES PUÇOL) ;
Salinas Sánchez, Alicia (IES Clot del Moro)
La enseñanza de la sintaxis y de la gramática orientada a las competencias no es algo sencillo ni que se lleve a cabo a nivel general en las aulas. Precisamente porque es necesaria una preparación y reflexión previas por parte del profesorado, proponemos una secuencia didáctica que introduzca la sintaxis siguiendo esta metodología. [...] L'ensenyament de la sintaxi i de la gramàtica orientada a les competències no és una cosa senzilla ni que es dugui a terme a nivell general a les aules. Precisament perquè cal una preparació i reflexió prèvies per part del professorat, proposem una seqüència didàctica que introdueixi la sintaxi seguint aquesta metodologia. [...] The teaching of syntax and grammar oriented to competences is not something simple nor is it carried out at a general level in the classroom. Precisely because prior preparation and reflection by teachers is necessary, we propose a didactic sequence that introduces syntax following this methodology. [...]
2021 - 10.5565/rev/regroc.73
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 4 Núm. 1 (2021) , p. 110-138 (Gramática en el aula)
|
|
3.
|
9 p, 222.4 KB |
L'ús de les tècniques de reproducció assistida : una nova mirada sobre la reproducció i l'embaràs humà basada en el debat i l'argumentació
/
Vila Gatius, Jaume (INS Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya)) ;
Montalban Quesada, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
L'alfabetització científica promou apropar la ciència a tothom formant ciutadans amb capacitat de comprendre, decidir i actuar en temes científics. Per aconseguir-ho, una de les estratègies en l'àmbit pedagògic és vincular els coneixements científics a la vida quotidiana. [...] Scientific literacy promotes putting science closer to people and educating citizens with ability to understand, decide and act in scientific issues. One strategy for that in pedagogy is to bind scientific knowledge and everyday life together. [...] La alfabetización científica promueve acercar la ciencia a todos formando ciudadanos con capacidad de comprender, decidir y actuar en temas científicos. Para conseguirlo, una de las estrategias en el ámbito pedagógico es vincular los conocimientos científicos a la vida cotidiana. [...]
2021 - 10.5565/rev/ciencies.440
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 42 (2021) , p. 23-31 (Reflexions i recerques sobre l'ensenyament de les ciències)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
|
8.
|
6 p, 126.4 KB |
Fortaleciendo el aprendizaje de las ciencias naturales en escuelas primarias : un estudio experimental sobre el impacto de diferentes modelos de capacitación docente en Argentina
/
Furman, Melina (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ;
Podestá, María Eugenia (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ;
Albornoz, Facundo (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ;
Luzuriaga, Mariana (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ;
Taylor, Inés (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina)) ;
Anauati, María Victoria (Universidad de San Andrés (Buenos Aires, Argentina))
Se midió experimentalmente el impacto de distintos modelos de capacitación docente en el aprendizaje de Ciencias Naturales de alumnos de 7° grado. Se asignaron al azar 75 escuelas a 3 grupos: el Grupo A recibió una capacitación de 4hs, el Grupo B recibió la misma capacitación y una secuencia didáctica y el Grupo C recibió la capacitación, la secuencia y el acompañamiento de tutores. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 2121-2126
|
|
9.
|
|
10.
|
|