Scopus: 4 citations, Google Scholar: citations,
Regulación metacognitiva y actividad metalingüística durante el proceso de composición escrita en colaboración a partir de la lectura de fuentes diversas
Reig, Aina (Universitat de València)

Additional title: Metacognitive regulation and metalinguistic activity during a collaborative writing composition process based on reading from sources
Additional title: Regulació metacognitiva i activitat metalingüística durant el procés de composició escrita en col·laboració a partir de la lectura de fonts diverses
Date: 2020
Abstract: En este artículo se presenta un estudio de caso con el que se indaga en el proceso de escritura desencadenado por la lectura de fuentes de documentación diversas. Para llevar a cabo la investigación, se implementa en un aula de secundaria una secuencia didáctica basada en la modalidad de escritura cooperativa. Mediante el análisis de las interacciones de los equipos de trabajo (hablar para escribir y actividad metalingüística) y de los diferentes textos producidos, se determina la incidencia de las regulaciones externas en la calidad del proceso de escritura y de los productos textuales. Los resultados evidencian lo que de positivo para el aprendizaje lingüístico aportan las tareas complejas y contextualizadas que combinan la lectura y la escritura y que se apoyan en la colaboración. Además, sugieren la necesidad de más investigación para explorar qué tipo de intervenciones y de acompañamiento pueden contribuir a la construcción de un saber gramatical que redunde en un beneficio para la escritura.
Abstract: In this paper we present a case study that explores the writing process based on reading multiple sources. To carry out the research, we implement an instructional sequence based on the cooperative writing modality in a secondary classroom. By analyzing the interactions of work teams (metalinguistic activity in written composition) and the different texts produced, we determine the impact of external regulations on the quality of the writing process and textual products. The results show the benefits for language learning provided by complex and contextualized tasks that combine reading and writing and that are based on collaboration. Besides, they suggest that further research is needed to explore what kinds of interventions and support can contribute to the construction of a grammatical knowledge that results in better writing.
Abstract: En aquest article es presenta un estudi de cas amb el qual s'indaga en el procés d'escriptura quan aquest procés està desencadenat per la lectura de fonts de documentació diverses. Per portar a terme la recerca, s'implementa en una aula de secundària una seqüència didàctica basada en la modalitat d'escriptura cooperativa. Mitjançant l'anàlisi de les interaccions dels equips de treball (parlar per a escriure i activitat metalingüística) i dels diferents textos produïts, es determina la incidència de les regulacions externes en la qualitat del procés d'escriptura i dels productes textuals. Els resultats evidencien quins elements positius per a l'aprenentatge lingüístic aporten les tasques complexes i contextualitzades que combinen la lectura i l'escriptura i que es basen en la col·laboració. A més, suggereixen que cal més recerca per a explorar quin tipus d'intervencions i d'acompanyament poden contribuir a la construcció d'un saber gramatical que redundi en un benefici per a l'escriptura.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Actividad metalingüística ; Lectura y escritura epistémicas ; Proceso de escritura ; Regulación metacognitiva ; Secuencia didáctica ; Epistemic reading and writing ; Instructional sequence ; Metacognitive regulation ; Metalinguistic activity ; Writing process ; Activitat metalingüística ; Lectura i escriptura epistèmiques ; Procés d'escriptura ; Regulació metacognitiva ; Seqüència didàctica
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 3 (august-september 2020) , e857 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v13-n3-reig
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/374594
DOI: 10.5565/rev/jtl3.857


21 p, 661.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2020-10-01, last modified 2022-02-06



   Favorit i Compartir