Resultats globals: 29 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 24 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 2 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 24 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
12 p, 262.5 KB La Formación del profesorado para la educación lingüística y culturalmente inclusiva : relato de una experiencia de Aprendizaje-servicio en un Trabajo de Fin de Grado / Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
Las políticas educativas actuales, con el objetivo de dar respuesta a la necesidad de gestionar aulas lingüística y culturalmente diversas, promueven un modelo de educación inclusiva que requiere docentes que sean lingüísticamente sensibles en sus creencias, actitudes y acciones en las aulas ordinarias. [...]
Current educational policies, with the aim of responding to the need to manage linguistically and culturally diverse classrooms, promote an inclusive education model that requires teachers who are linguistically sensitive in their beliefs, attitudes, and actions in ordinary classrooms. [...]

2023 - 10.6018/reifop.559471
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 26 Núm. 2 (2023) , p. 103-114  
2.
13 p, 2.3 MB Transfer of Learning of New Nursing Professionals : Exploring Patterns and the Effect of Previous Work Experience / Roig Ester, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Robalino Guerra, Paulina Elizabeth (Universität Augsburg (Alemanya)) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Gegenfurtner, Andrea (Universität Augsburg (Alemanya))
While numerous studies have focused on the learning transfer of in-company training in past decades, relatively few have explored the transfer of knowledge from university studies to the workplace, particularly in the context of nursing. [...]
2024 - 10.3390/educsci14010052
Education sciences, Vol. 14 Núm. 1 (january 2024) , p. 52  
3.
17 p, 948.6 KB Processos d'aprenentatge creatiu a través del joc. Experiència a l'escola dels Encants / París Romia, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
En aquest article proposem una recerca en relació amb la importància del joc com a espai de creació necessari dins l'entorn educatiu, posant èmfasi en la potencialitat de la imaginació i creativitat dels infants com a eines essencials dins l'escola. [...]
In this paper we propose a research in relation to the importance of play as a necessary space of creation in educational settings, emphasizing the potential of imagination and creativity in children as essential tools within the school. [...]

2019 - 10.2436/20.3007.01.127
Revista Catalana de Pedagogia, Vol. 16 (2019) , p. 125-141  
4.
14 p, 702.0 KB Transformative learning experience among nursing students with patients acting as teachers : Mixed methods, non-randomized, single-arm study / Feijoo Cid, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; García-Sierra, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; García García, Rubén (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Ponce Luz, Helena (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ; Fernández-Cano, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Infermeria) ; Portell Vidal, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Aim: To examine the effects of expert HIV patients acting as teachers to Spanish nursing students both on their HIV-related knowledge, attitudes and practices and on their approach to the care model as well as to explore their learning experience. [...]
2022 - 10.1111/jan.15364
Journal of Advanced Nursing, 2022  
5.
18 p, 801.2 KB Enseñar y aprender matemáticas en lengua indígena. La experiencia del proyecto T'arhexperakua en Michoacán, México / Márquez Escamilla, Betzabe (Universidad Autónoma Metropolitana-Iztapalapa (Mèxic))
El presente artículo analiza el proceso de enseñanza y aprendizaje de matemáticas en lengua indígena desde la experiencia del proyecto colaborativo de educación intercultural y bilingüe T'arhexperakua en Michoacán, México. [...]
El present article analitza el procés d'ensenyament i aprenentatge de matemàtiques en llengua indígena des de l'experiència de el projecte col·laboració d'educació intercultural i bilingüe T'arhexperakua a Michoacán, Mèxic. [...]
This article analyzes the process of teaching and learning mathematics in the indigenous language from the experience of the collaborative project of intercultural and bilingual education T'arhexperakua in Michoacán, Mexico. [...]
Cet article analyse le processus d'enseignement et d'apprentissage des mathématiques dans la langue indigène à partir de l'expérience du projet collaboratif d'éducation interculturelle et bilingue T'arhexperakua à Michoacán, au Mexique. [...]

2022 - 10.5565/rev/jtl3.912
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 1 (2022) , p. e912 (Articles)  
6.
16 p, 253.8 KB Experiencia de aprendizaje con tecnologías digitales y su influencia en la competencia científica de estudiantes de secundaria / Vela Acero, Claudia (Colegio Veintiún Ángeles IED) ; Jiménez-Cortés, Rocío (Universidad de Sevilla)
Estudios previos relacionan el uso educativo de las tecnologías digitales con la alfabetización científica, pero hay escasez de análisis que se centren en el impacto de la experiencia de aprendizaje con tecnologías en la competencia científica. [...]
Estudis previs relacionen l'ús educatiu de les tecnologies digitals amb l'alfabetització científica, però hi ha molt pocs estudis que se centrin en l'impacte de l'experiència d'aprenentatge amb tecnologies a la competència científica. [...]
Previous studies link the educational use of digital technologies with scientific literacy, but there is a shortage of studies that focus on the impact of the learning experience with technologies on scientific competence. [...]

2021 - 10.5565/rev/educar.1319
Educar, Vol. 58 Núm. 1 (2022) , p. 141-156 (Temas de investigación)  
7.
10 p, 353.8 KB Control, aprendizaje y oposición : la experiencia escolar en casa durante la pandemia / Alonso Sarmiento, Alberto (Universidad Autónoma Metropolitana (Mèxic)) ; Cuevas Pineda, Jazmín
La pandemia por covid-19 llevó al Estado mexicano a implementar diversas medidas para evitar los contagios, como el cierre de las escuelas. El objetivo de este trabajo es exponer la experiencia escolar en casa de un par de familias en condiciones de vulnerabilidad, así como dar cuenta de la reconfiguración consecuente en las relaciones e interacciones que sostienen. [...]
The covid-19 pandemic led the Mexican State to implement various measures to prevent contagion, such as the closure of schools. The objective of this work is to expose the home school experience of a couple of families in vulnerable conditions, as well as to account for the consequent reconfiguration in the relationships and interactions they sustain. [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.839
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 1 (2021) , p. 157-167 (De la Nueva Normalidad a la Nueva Realidad)  
8.
16 p, 678.6 KB Aprofita els 55 minuts! : Una experiència de ciència ficció per promoure l'aprenentatge de les ciències durant l'estat de pandèmia / Vicens Xamena, Damià (Intitut d'Educació Secundària Joan Maria Thomàs (Palma de Mallorca))
Es presenta una proposta en la que a partir majoritariament de seqüències de pel·lícules de ciencia ficció, s'han anat formulant unes qüestions perquè l'alumne pugui distinguir inicialment entre un robot, un cíborg, un clon, un replicant i un sintètic, per després poder reflexionar sobre la bioètica relacionada sobre el clonatge humà i el transplantament d'organs, així com sobre la Inteligència artificial. [...]
In this article an educational proposal is made, in which starting mostly from sequences of science fiction films, different questions have been asked to student to distinguish between a robot, a cyborg, a clone, a replicant and a synthetic. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.435
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 41 (2020) , p. 22-37 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  
9.
7 p, 482.8 KB 1a Escola d'Estiu Eduglobalstem : una experiència comunitària d'aprenentatge i apoderament de professorat / Caireta, Marina (Escola de Cultura de Pau)
En aquest article expliquem d'on parteix la 1a Escola d'Estiu EdulgbalSTEM (EEE19), quin és el context que l'ha fet possible i com esdevé una eina interessant d'apoderament de professorat. Plantegem l'interès d'introduir l'educació per la justícia global (EJG) a les aules STEM i resumim reptes i oportunitats que això implica per al professorat STEM. [...]
This article is about the origin of the 1st Summer School Edulgbalstem (EEE19), what has made its creation possible and how it has becomes an interesting tool for teachers' empowerment. Our proposal is the introduction of Global Justice Education in STEM classrooms and outline the challenges and opportunities that this would imply to STEM teachers. [...]

2020 - 10.5565/rev/ciencies.426
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 40 (2020) , p. 1-8  
10.
2 p, 374.7 KB Aprendre a escriure arguments científics : una experiència amb futurs mestres / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Millorar la competència argumentativa és prioritari per ajudar els estudiants a desenvolupar el pensament científic. Resulta bàsic, doncs, que els futurs mestres comprenguin la ciència i aprenguin a construir el raonament científic durant la seva formació professional. [...]
Mejorar la competencia argumentativa es prioritario para ayudar a los futuros profesionales a desarrollar el pensamiento científico. Resulta básico entonces que los futuros maestros, comprendan la ciencia y aprendan a construir el razonamiento científico durante su formación profesional. [...]
Improving argumentative competence is a social and educational imperative to help students to develop scientific thinking. It is basic that future teachers understand science and learn to build scientific reasoning during their professional training. [...]

2019
UAB divulga, Juny 2019
3 documents

Articles : 24 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 2 registres trobats  
1.
10 p, 528.1 KB Laboratori virtual de psicologia bàsica : l'experiència com a clau de l'aprenentatge / Vilaró Soler, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Maiche Marini, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas, Maria Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
El Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) és una eina que pretén aprofitar les noves tecnologies per donar un nou enfocament al procés d'aprenentatge dels processos psicològics bàsics. Amb el LVPB s'acompanya a l'estudiant en un recorregut a través d'experiments que s'han convertit en clàssics de la Psicologia Cognitiva amb l'objectiu d'assolir coneixements relacionats amb els processos cognitius a partir de la pròpia experiència. [...]
The Virtual Laboratory of Cognitive Psychology (LVPB) is a tool that tries to take advantage of the new technologies in order to give a new approach to the learning process of the psychological basic processes. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  
2.
8 p, 289.7 KB Case methodology applied to the use of videos : an example of a blended-learning experience in a pre-service teacher training programme / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
L'ús del vídeo en la formació de mestres s'ha fet servir a les classes de llengua per proporcionar als alumnes textos genuïns que constituïssin estímul comunicatius reals, en les tutories de pràctiques s'ha emprat com a eina per facilitar als alumnes l'oportunitat de reflexionar sobre la seva actuació a l'aula, i en les classes de didàctica ha estat un mitjà per relacionar la teoria i la pràctica. [...]
The use of videos in teacher training programmes has served various purposes: in language courses, videos have provided trainees with authentic texts which serve as stimuli to enhance real communication in a formal setting; in the tutorial sessions linked to the school placement practices, videos have been used as tools to help student-teachers reflect upon their performance in class and in Language Methodology courses, videos establish links between theory and practice. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
12 p, 340.7 KB Wireless CLIL : a learning experience in videoconference / D'angelo, Lauretta (Universidad de Zaragoza)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011
AICLE - CLIL - EMILE : educació plurilingüe. Experiencias, research & polítiques, 2011, p. 193-204  
2.
10 p, 1.4 MB Laboratori virtual de psicologia bàsica : l'experiència com a clau de l'aprenentatge / Maiche Marini, Alejandro (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mas Parera, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Vilaró, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Aparici Aznar, Melina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Munar, Enric (Universitat de les Illes Balears. Departament de Psicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El Laboratori Virtual de Psicologia Bàsica (LVPB) és una eina que acompanya l'estudiant en un recorregut a través d'experiments que s'han convertit en clàssics de la Psicologia Cognitiva. La plataforma reprodueix experiments provinents de l'estudi de l'atenció, l'emoció, el llenguatge, la memòria, la motivació, el pensament i la percepció. [...]
El Laboratorio Virtual de Psicología Básica (LVPB) es una herramienta que acom-paña al estudiante en un recorrido a través de experimentos que se han convertidoen clásicos de la Psicología Cognitiva. [...]
The Virtual Basic Psychology Laboratory (VBPL) is a tool that accompanies thestudent on a journey through experiments that have become classics in the Cognitive Psychology field. The platform reproduces experiments from the study ofemotion, language, memory, motivation, thought and perception. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 193-202
4 documents

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
51 p, 1.7 MB How to avoid gender bias in classroom interaction? A cooperative learning experience / Andradas Núñez, Laura ; Pallarés Monge, Oriol ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
This project aims to analyse the kind of questions the teacher asks students in order to encourage them to participate in her classes. Consequently, the researcher has read relevant literature and has analysed a short excerpt of a video recorded during her first practicum. [...]
Aquest treball pretén analitzar el tipus de preguntes que la professora fa als estudiants perquè participin a les seves classes. Per a dur a terme aquesta anàlisi, s'ha llegit literatura rellevant, s'ha analitzat una breu transcripció d'un vídeo gravat durant el primer pràcticum de la professora i s'han analitzat algunes activitats del segon pràcticum per veure si la professora ha millorat en la formulació de les preguntes.

2010  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.