2025-11-19 19:23 |
|
6 p, 88.8 KB |
Epíleg : la maduresa del sector, a prova
/
López López, Bernat (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació) ;
Huertas Bailén, Amparo (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Navarro, Celina (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona)
El sector de la comunicació a Catalunya té el grau suficient de maduresa per afrontar de manera eficaç totes les dificultats i reptes actuals? Aquest Informe encara inclou alguna referència als efectes en els consums cultural-comunicatius derivats del confinament que va tenir lloc durant la pandèmia provocada per la Covid-19, però la situació és ja de normalització i, en aquest nou context, considerem que aquesta és ara una pregunta clau.
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 265-270
|
|
2025-11-19 17:41 |
|
15 p, 407.8 KB |
Ruralitats i mitjans de comunicació : un repte comú
/
Castelló, Enric (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)
Aquest capítol ofereix una reflexió sobre el tractament de les ruralitats als mitjans de comunicació en el context català, amb un focus en el bienni 2023-2024. Es tracta d'un període en què el camp va ser un actor rellevant a l'agenda informativa, amb protestes com les tractorades de 2024. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 249-263
|
|
2025-11-19 17:22 |
|
2025-11-19 16:42 |
|
14 p, 405.3 KB |
Reptes de la IA per al periodisme
/
Díaz Noci, Javier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
En aquest capítol explorem la integració de la intel·ligència artificial (IA) en els mitjans de comunicació, amb un èmfasi particular en el context català. És evident que, tot i que la IA ja s'utilitzava en els mitjans des de 2014, l'aparició de models com ChatGPT ha transformat significativament el panorama, de manera que ha desplaçat l'ús d'eines pròpies i s'ha encaminat cap a una dependència creixent dels grans models de llenguatge (LLM) i intel·ligència artificial generativa. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 215-228
|
|
2025-11-19 16:08 |
|
14 p, 404.1 KB |
El videojoc
/
Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En les pàgines següents examinem la indústria del vídeojoc a Catalunya en el període 2023-2024. Per fer-ho hem plantejat una anàlisi que comença presentant una visió general del sector, que destaca la incorporació de noves tecnologies que estan transformant l'experiència de joc i els models de negoci. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 199-212
|
|
2025-11-19 15:47 |
|
10 p, 409.5 KB |
La música
/
Costa Galvez, Lola (Universitat Oberta de Catalunya)
El sector musical a Catalunya ha confirmat la seva recuperació durant el bienni 2023-2024, consolidant el creixement apuntat al final del bienni anterior, tant en l'àmbit fonogràfic com, especialment, en la música en directe. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 189-198
|
|
2025-11-19 14:53 |
|
15 p, 424.2 KB |
El llibre
/
Cubeles, Xavier (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
En general, del 2022 al 2024 s'ha mantingut la tendència de recuperació del sector del llibre després de la crisi de la Covid-19 observada en l'anterior edició de l'Informe. Aquesta evolució positiva del sector del llibre contrasta amb la davallada de la pràctica de la lectura que s'ha evidenciat en relació amb altres continguts com els diaris o les revistes. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 173-187
|
|
2025-11-18 04:40 |
|
262 p, 4.1 MB |
Informe de la Comunicació a Catalunya 2023-2024
/
López López, Bernat, ed. ;
Huertas Bailén, Amparo, ed. ;
Navarro, Celina , ed. ;
Peres-Neto, Luiz , ed.
Barcelona : Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
|
|
2025-11-17 20:15 |
|
18 p, 424.1 KB |
El cinema
/
Castellví Lloveras, Maria (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El sector cinematogràfic català es troba en un moment d'impàs pel que fa a les polítiques públiques, amb una situació de pressupostos prorrogats, amb la llei del cinema i la cultura audiovisual espanyola pendent d'aprovació definitiva i amb els fons Next Generation i el Pla de recuperació, transformació i resiliència pràcticament exhaurits. [...]
Barcelona Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 155-172
|
|
2025-11-17 20:08 |
|
29 p, 580.7 KB |
La televisió i les plataformes audiovisuals
/
Pecino, Isaac (Universitat Pompeu Fabra. Departament de Comunicació)
El bienni 2023-2024 fou un període de transformació per al sector audiovisual a Catalunya, marcat per la consolidació de les plataformes digitals i la reconfiguració de la televisió en obert. TV3 va continuar liderant en audiència, tot i la fragmentació del consum i la competència de serveis de vídeo a petició (VoD) com Netflix, Prime Video i Disney+. [...]
Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 125-153
|
|
|
|