Experiències i desafiaments a l'entorn de la comunicació organitzacional a l'espai públic de les xarxes socials : estudi del comportament dels CEO d'empreses catalanes a LinkedIn
Saavedra, Giancarlo (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Estudis de Comunicació)

Publicació: Barcelona: Generalitat de Catalunya ; Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2025
Resum: Les empreses involucren cada cop més l'alta direcció en la comunicació institucional. A Catalunya, les i els CEO participen en xarxes socials com a principals portaveus de les seves organitzacions. A LinkedIn, aquestes figures executives de la regió tenen un discurs marcadament institucional, jeràrquic i unidireccional. Les direccions empresarials catalanes tenen l'orgull corporatiu com a nucli del discurs, utilitzen un to sobri i una comunicació que escolta, però no dialoga.
Ajuts: Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca 2021/SGR-00179
Nota: L'Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024 s'ha portat a terme en el marc del Grup Internacional d'Estudis sobre Comunicació i Cultura, reconegut com a grup consolidat de recerca per la Generalitat de Catalunya (2005SGR00181; 2009SGR00615; 2014SGR1594; 2017SGR0760; 2021SGR-00179)
Nota: Obra col·lectiva biennal, creada per l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), l'any 2000. La tretzena edició, corresponent al bienni 2023-2024, va comptar amb el suport de la Generalitat de Catalunya, la col·laboració de la Societat Catalana de Comunicació (de l'Institut d'Estudis Catalans) i el patrocini de Naturgy
Drets: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Llengua: Català
Document: Capítol de llibre
Matèria: Comunicació ; Catalunya ; Comunicació de les Organitzacions ; Xarxes socials
Publicat a: Informe de la comunicació a Catalunya 2023-2024, 2025, p. 229-248, ISBN 978-84-129497-8-0

Podeu consultar el llibre complet a: https://ddd.uab.cat/record/322360


20 p, 829.0 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB)
Llibres i col·leccions > Capítols de llibres

 Registre creat el 2025-11-19, darrera modificació el 2025-11-22



   Favorit i Compartir