251 infants i joves del CROMA, universitaris per un dia
Visita CROMA a la UAB 16.05.2013 Programes Socials  -  La UABs’ha omplert de samarretes blaves del programa CROMA amb la visita dels infants i joves dels tallers d’estudi assistit. Per molts d’ells, aquest ha estat el primer contacte amb el món universitari i ho han fet amb diverses activitats i tallers organitzats arreu del campus.

Des de les 10 del matí les activitats no s’han aturat i els 250 infants i joves han participat en els diversos tallers on han pogut conèixer les granges de la Facultat de Veterinària, assajar una cançó amb el Cor de la UAB, participar en un taller de videojocs a l'Escola d'Enginyeria o en un taller de castellers amb la colla Ganàpies o un taller de graffiti a Educació, simular un debat televisiu en un plató de Ciències de la Comunicació, preparar materials de propietats diferents en un laboratori de Química o participar en una Gimcana a la Vila Universitària.

Totes elles han estat pensades per a que la mainada i els joves puguin conèixer la vida dels universitaris i els espais d’aquest campus acompanyats dels 95 estudiants universitaris de la UAB i professors.

A l’hora de dinar s’han trobat els diferents grups de les escoles i instituts de Sabadell, Rubí i Cerdanyola del Vallès a la Plaça Acadèmica de la UAB on han pogut compartir l’àpat amb nens i nenes d’altres centres. A continuació ha tingut lloc l’acte de clausura a la Sala d’Actes de la Facultat de Veterinària on, per una banda s’ha reconegut la tasca feta pels estudiants voluntaris i, per altra banda s’han entregat els premis als treballs audiovisuals que els infants i joves han realitzat sobre el CROMA. Com a cloenda el Cor de la UAB ha fet una cantata de manera conjunta amb alguns dels infants del CROMA.

Els voluntaris del CROMA són estudiants universitaris que al llarg del curs acompanyen i donen suport a infants i joves, entre 8 i 16 anys, amb dificultats d’aprenentatge i/o d’integració, la majoria dels quals es troben en risc d’exclusió i viuen en entorns socioculturals desfavorits que condicionen els seu desenvolupament educatiu, emocional i social.

El taller de graffiti s'ha pogut fer gràcies a la col·laboració d'Spray Planet i PepsiCo ha aportat els aperitius i begudes que els infants han gaudit durant la jornada. A més, les activitats del CROMA s'estan desenvolupant aquest curs amb el suport de la Fundació de la Marató de TV3 en el marc de la Marató per la pobresa, la Fundació La Caixa en la línia de suport a projectes d'Interculturalitat i cohesió social, i la Direcció General d'Immigració de la Generalitat a través del IX Premis Francesc Candel, que convoca la Fundació Lluís Carulla.

Pots veure algunes imatges clicant aquí.