Les voluntàries europees expliquen l'experiència en 3 minuts
12.01.2016 Voluntariat  -  La FAS acull, cada curs, joves d'arreu d'Europa que fan voluntariat en el marc del Servei de Voluntariat Europeu (SVE). L'Alexandra, l'Helena, la Marina i la Luana són les voluntàries del curs 2015-16 i comparteixen, en un vídeo de menys de tres minuts, les seves tasques i primeres impressions a la UAB.

El Servei de Voluntariat Europeu (SVE) és un programa de la Comissió Europea perquè joves d'entre 17 i 30 anys de qualsevol país de la UE (a més d'Islàndia, Liechtenstein, Noruega, Suïssa i Turquia) facin un voluntariat internacional a un altre d'aquests països durant un període de 2 a 12 mesos.  L'SVE és un voluntariat i per tant no té remuneració. Ara bé, sí compta amb el suport econòmic d'Erasmus+,que cobreix allotjament, manutenció, transport d'anada i tornada, formació lingüística i assegurança.

El programa requereix que la persona interessada en fer el voluntariat posi en relació una entitat d'enviament del país d'origen i una entitat d'acollida al país on desenvoluparà l'activitat. La Fundació Autònoma Solidària (FAS) exerceix els dos rols i rep, cada curs, un màxim de 4 joves voluntaris i voluntàries europees.

Enguany, per un costat, un estudiant de la UAB és com a voluntari europeu a Irlanda a través de la FAS. Per l'altre, l'Alexandra Pinzariu, de Bucarest (Romania); la Marina Grill, de Graz (Àustria) i la Luana Schwars i l'Helena Hort , de Colònia (Alemanya), són les voluntàries europees de la FAS durant el curs 2015-16.

En el següent vídeo, les quatre voluntàries expliquen en pocs minuts les seves funcions a la FAS i les seves motivacions per participar en un SVE. L'Alexandra, per exemple, explica que va implicar-se perquè volia fer un petit canvi en una societat diferent a la seva, conèixer gent i millorar el castellà i es dedica principalment a cercar les oportunitats exteriors per a l'alumnat de la UAB. L'Helena s'encarrega d'informar els i les estudiants de possibles voluntariats i coordina el programa de Caixes Niu. La Marina i la Luana, per la seva banda, ofereixen suport als estudiants amb necessitats especials a través del voluntariat al PIUNE.

El vídeo és disponible amb els subtítols en català, castellà i anglès al canal del Youtube de la FAS. A més, al web de la FAS també s'hi pot consultar la informació sobre l'SVE. I per seguir de prop tota l'actualitat de les voluntàries europees, només cal seguir la seva pàgina de Facebook.