La complexitat de l'aprenentatge dels temps verbals
Torralba Rosselló, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)

Título variante: La complejidad del aprendizaje de los tiempos verbales
Fecha: 2013
Resumen: Aquesta tesi doctoral, llegida a la Facultat de Ciències de l'Educació, en el Departament de Didàctica de la llengua i la literatura, ha aprofundit en el coneixement sobre la temporalitat lingüística i els temps verbals en els alumnes de quart i sisè curs de primària. A l'estudi s'analitzen tres tipus de dades diferents: els llibres de text, el treball dels alumnes dins l'àmbit escolar i diverses entrevistes a aquests alumnes. La tesi de Mireia Torralba mostra la complexitat de l'aprenentatge dels temps verbals i les dificultats dels alumnes en la integració dels diferents elements de la temporalitat lingüística. Aquesta recerca s'emmarca dins de la línia de recerca que el Grup Greal està duent a terme sobre l'ensenyament reflexiu de la gramàtica.
Resumen: Esta tesis doctoral, leída en la Facultad de Ciencias de la Educación, en el Departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura y las Ciencias Sociales, ha profundizado en el conocimiento sobre la temporalidad lingüística y los tiempos verbales en los alumnos de cuarto y sexto curso de primaria. En el estudio se analizan tres tipos de datos diferentes: los libros de texto, el trabajo de los alumnos dentro del ámbito escolar y varias entrevistas a estos alumnos. La tesis de Mireia Torralba muestra la complejidad del aprendizaje de los tiempos verbales y las dificultades de los alumnos en la integración de los diferentes elementos de la temporalidad lingüística. Esta investigación se enmarca dentro de la línea de investigación que el Grupo Greal está llevando a cabo sobre la enseñanza reflexiva de la gramática.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català i Castellà
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, febrer 2013, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 52.3 KB

Español
2 p, 107.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2013-03-05, última modificación el 2022-02-13



   Favorit i Compartir