Google Scholar: citations
Explorant les possibilitats transformatives de la pràctica educativa : el coneixement antropològic aplicat a la formació de mestres
Soto Marata, Pepi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)

Date: 1999
Abstract: Durant dos cursos escolars s'ha dut a terme un procés de formació de mestres per a la millora de les relacions interculturals a l'escola, mitjançant seminaris, a tres centres d'Educació Infantil i Primària públics de Catalunya. L'enfocament socioantropològic i la consideració de la dimensió de subjectes culturals de cada membre del seminari són les novetats d'aquesta proposta, que ha possibilitat la transformació de les relacions socioculturals i de la pràctica educativa amb col·lectius de minories culturals en risc de marginació.
Abstract: A lo largo de dos cursos escolares se llevó a cabo un proceso de formación de maestros, mediante seminarios, en tres centros públicos de Educación Infantil y Primaria de Cataluña, con el objetivo de mejorar las relaciones interculturales en la escuela. El enfoque socioantropológico y la consideración de la dimensión de sujetos culturales de cada miembro del seminario, son las novedades de esta propuesta que ha posibilitado la transformación de las relaciones socioculturales y de la práctica educativa en colectivos de minorias culturales con riesgo de marginación.
Abstract: A program of teacher's trainning has been developed in three public elementary and primary schools, in a period of two years. The main goal was to improve intercultural relationships in school. The sociol-antropological app roach and the consideration that each member of the group is a cultural subjectect a r e the new features of this p roposal, which has let the transformation of the socio-cultural relationships and the educational task in minority grops with isolation risks.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Transmissió cultural ; Diversitat, semblances, diferències i desigualtat ; Cultura ; Intervenció educativa transformativa ; Relacions socioculturals ; Equivalència ; Conflicte ; Contradiccions, incoherència, discrepància ; Vulnerabilitat ; Transmisión cultural ; Diversidad, semejanzas, diferencias y desigualdad ; Intervención educativa transformativa ; Relaciones socioculturales ; Equivalencia ; Conflicto ; Contradicciones ; Incoherencia ; Discrepancia ; Vulnerabilidad ; Cultural transmission ; Diversity ; Resemblances ; Differences and inequality ; Culture ; Transformative educational intervention ; Socio-cultural relationships ; Equivalence ; Conflict ; Contradictions ; Incoherence ; Divergence ; Vulnerability
Published in: Educar, N. 24 (1999) , p. 131-155, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20707
Adreça alternativa: https://educar.uab.cat/article/view/v24-soto
DOI: 10.5565/rev/educar.341


26 p, 155.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2022-02-20



   Favorit i Compartir