Explorant les possibilitats transformatives de la pràctica educativa : el coneixement antropològic aplicat a la formació de mestres
Soto Marata, Pepi 
(Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Antropologia Social i Cultural)
Data: |
1999 |
Resum: |
Durant dos cursos escolars s'ha dut a terme un procés de formació de mestres per a la millora de les relacions interculturals a l'escola, mitjançant seminaris, a tres centres d'Educació Infantil i Primària públics de Catalunya. L'enfocament socioantropològic i la consideració de la dimensió de subjectes culturals de cada membre del seminari són les novetats d'aquesta proposta, que ha possibilitat la transformació de les relacions socioculturals i de la pràctica educativa amb col·lectius de minories culturals en risc de marginació. |
Resum: |
A lo largo de dos cursos escolares se llevó a cabo un proceso de formación de maestros, mediante seminarios, en tres centros públicos de Educación Infantil y Primaria de Cataluña, con el objetivo de mejorar las relaciones interculturales en la escuela. El enfoque socioantropológico y la consideración de la dimensión de sujetos culturales de cada miembro del seminario, son las novedades de esta propuesta que ha posibilitado la transformación de las relaciones socioculturales y de la práctica educativa en colectivos de minorias culturales con riesgo de marginación. |
Resum: |
A program of teacher's trainning has been developed in three public elementary and primary schools, in a period of two years. The main goal was to improve intercultural relationships in school. The sociol-antropological app roach and the consideration that each member of the group is a cultural subjectect a r e the new features of this p roposal, which has let the transformation of the socio-cultural relationships and the educational task in minority grops with isolation risks. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
Llengua: |
Català |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Transmissió cultural ;
Diversitat, semblances, diferències i desigualtat ;
Cultura ;
Intervenció educativa transformativa ;
Relacions socioculturals ;
Equivalència ;
Conflicte ;
Contradiccions, incoherència, discrepància ;
Vulnerabilitat ;
Transmisión cultural ;
Diversidad, semejanzas, diferencias y desigualdad ;
Intervención educativa transformativa ;
Relaciones socioculturales ;
Equivalencia ;
Conflicto ;
Contradicciones ;
Incoherencia ;
Discrepancia ;
Vulnerabilidad ;
Cultural transmission ;
Diversity ;
Resemblances ;
Differences and inequality ;
Culture ;
Transformative educational intervention ;
Socio-cultural relationships ;
Equivalence ;
Conflict ;
Contradictions ;
Incoherence ;
Divergence ;
Vulnerability |
Publicat a: |
Educar, N. 24 (1999) , p. 131-155, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/20707
Adreça alternativa: https://educar.uab.cat/article/view/v24-soto
DOI: 10.5565/rev/educar.341
El registre apareix a les col·leccions:
Articles >
Articles publicats >
EducarArticles >
Articles de recerca
Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2022-02-20