Google Scholar: citations
La formación inicial, ¿puerta de entrada al desarrollo profesional?
Montero, Lourdes (Universidade de Santiago de Compostela)

Date: 2002
Abstract: Este trabajo trata de poner de manifiesto la pertinencia y relevancia de la formación inicial del profesorado como irrenunciable puerta de entrada para el desarrollo profesional del mismo, examinando las implicaciones y consecuencias resultantes de la adopción de este punto de vista. Asimismo, analiza los obstáculos conceptuales y estructurales que, en opinión de la autora, dificultan la puesta en práctica de esta perspectiva en las actuales condiciones de la formación inicial del profesorado en nuestro contexto. La frecuente identificación de la formación del profesorado en ejercicio con el desarrollo profesional ha inducido a marginar el papel a desempeñar por la formación inicial en el proceso continuo de consecución del mismo. ¿Es la ley del péndulo la mejor definidora de la situación actual de la formación del profesorado?.
Abstract: Aquest treball intenta posar de manifest la pertinença i rellevància de la formació inicial del professorat com a porta d'entrada irrenunciable pel desenvolupament professional del mateixa, examinant les implicacions i conseqüències resultants de l'adopció d'aquest punt de vista. Tanmateix, analitza els obstacles conceptuals i estructurals que, en opinió de l'autora, dificulten la posta en pràctica d'aquesta perspectiva en les actuals condicions de la formació inicial del professorat en el nostre context. La freqüent identificació de la formació del professorat en exercici amb el desenvolupament professional ha induït a marginar el paper a desenvolupar per la formació inicial en el procés continu de consecució del mateix. És la llei del pèndul la millor definidora de la situació actual de la formació del professorat?.
Abstract: This work tries to make clear the relevance and significance of initial teacher education as a very outstanding open door to professional development of teachers, inquiring resultant implications and consequences which derive from accepting this point of view. Also, this article analyses the conceptual and structural obstacles that, in my opinion, make it difficult to put into practice this point of view if we consider the present situation of initial teacher education in our context. The identification of in-service teacher education with professional development has frequently supposed a kind of marginalization on the role of initial teacher education in the continuing process of professional development of teachers. Is perhaps the pendulum law the best characterisation of the present situation of teacher education?.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Formación inicial ; Desarrollo profesional ; Profesionalización ; Aprender a enseñar ; Conocimiento profesional ; Aprender a lo largo de la vida ; Formació inicial ; Desenvolupament professional ; Professionalització ; Aprendre a ensenya ; Coneixement professional ; Aprendre al llarg de la vida ; Initial teacher education ; Professional development ; Professionalisation ; Teacher's professional knowledge ; Life-long learning education
Published in: Educar, N. 30 (2002) , p. 69-89, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20764
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v30-montero
DOI: 10.5565/rev/educar.796


21 p, 123.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2020-02-29



   Favorit i Compartir