Rendibilitat social dels serveis públics educatius. Una proposta d'anàlisi per a Sant Feliu de Llobregat
Rovira, Marta, 1969- (Universitat Oberta de Catalunya)
Saurí, Enric (Universitat Autònoma de Barcelona)
Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya

Publicación: Institut de Ciències Polítiques i Socials. Barcelona, Catalunya 2013
Descripción: 27 p.
Resumen: La rendibilitat social és un concepte que pretén identificar el nivell de representativitat social existent entre els usuaris o beneficiaris d'un servei públic. L'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat va decidir dur a terme un estudi sobre la rendibilitat social dels serveis municipals d'educació (escoles bressol i música). L'objectiu de l'estudi era conèixer la cobertura social que ofereixen aquests serveis i per tant conèixer el grau de correcció que produeixen respecte de les desigualtats socials. En aquest article es presenten els resultats de l'estudi realitzat, que permeten observar el perfil socioeconòmic dels usuaris d'aquest tipus de serveis. Així mateix, es planteja una reflexió sobre la relació entre oferta pública de serveis i la reacció dels ciutadans en termes de demanda. És a dir, quin són els perfils predominants d'usuaris dels serveis públics i quines conseqüències té això en termes de redistribució dels recursos. Els resultats d'aquest estudi s'han utilitzat per a aplicar un nou sistema de tarifació social dels serveis públics municipals a Sant Feliu de Llobregat.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català
Colección: Institut de Ciències Polítiques i Socials. Working papers
Colección: Working papers (Institut de Ciències Polítiques i Socials (Barcelona, Catalunya)) ; 319
Documento: Working paper
Materia: Política educativa ; Avaluació



27 p, 604.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Institut de Ciencies Polítiques i Socials (ICPS)
Documentos de investigación > Working papers

 Registro creado el 2014-01-24, última modificación el 2025-04-13



   Favorit i Compartir