Google Scholar: citations
La fi de l'etapa de creixement i l'entrada en la dimensió desconeguda
Martí, Josep Maria, 1950- (Observatori de la Ràdio a Catalunya)

Additional title: The end of the development stage and the beginning of the twilight zone
Date: 2009
Abstract: La fase expansiva de creixement del sector de la comunicació ha acabat. Ara els mitjans de comunicació convencionals es troben en l'inici d'una nova etapa i hi ha desorientació i incertesa entre els diferents actors del sector. Venim d'una etapa de creixement econòmic sostingut en la qual han nascut els diaris gratuïts, s'ha desregulat el sector audiovisual trencant el monopoli de les ràdios i les televisions públiques. S'han format grans grups de comunicació multimèdia més interessats en els retorns financers que en la seva funció social. La nova etapa està marcada per la greu crisi econòmica actual i els mitjans -amb els d'Espanya al capdavant- han quedat molt afectats per la baixada de la publicitat. Amb una imparable recessió dels ingressos per a la qual no estaven preparades, hi ha moltes empreses desesperades. Això portarà conseqüències greus que van des de la reducció de plantilles i salaris, a la paralització dels plans d'inversió i creixement, desapareixeran diaris i altres mitjans patiran reestructuracions. Aquesta nova etapa és imprevisible perquè s'ha entrat en una dimensió desconeguda.
Abstract: Expansion in the Spanish media sector is over. At present, conventional media are on the threshold of a new era characterized by disorientation and uncertainty on all fronts. We are emerging from a period of sustained growth, in which free newspapers came into being and the audiovisual sector became deregulated, thus breaking the monopoly of public radio and television. It was a period that witnessed the formation of large multimedia groups, more interested in financial returns than in their social function. The new era is overshadowed by the present economic crisis, and the media - with Spain in the lead - have been seriously affected by the decline in publicity. Many businesses, unprepared for the steady decline in revenues, find themselves in a desperate situation which augurs severe consequences including staff and salary reductions, paralyzation of investment growth funds, the demise of certain newspapers, and the restructuring of other media. This new era is unpredictable; we have entered an unknown dimension.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Subject: Mitjans de comunicació de massa - Aspectes econòmics ; Mitjans de comunicació de massa - Aspectes econòmics - Espanya ; Indústria audiovisual ; Indústries de la comunicació ; Crisi econòmica i mitjans de comunicació ; Recessió dels ingressos publicitaris ; Audiovisual industry ; Communication industries ; Economic crisis and the media sector ; Steady decline in publicity revenues
Published in: Comunicació (Barcelona), Núm. 26 (Desembre 2009) , p. 31-37, ISSN 2014-0444

DOI: 10.2436/20.3008.01.59


7 p, 108.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > GRISS (Grup de Recerca en Imatge, So i Síntesi / Grupo de Investigación en Imagen, Sonido y Síntesis)
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2014-05-16, last modified 2023-11-05



   Favorit i Compartir