Psicologia de la Memòria: Camps d'Aplicació [102560]
Sáiz Roca, Dolores
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2014-15
Resum: Aquesta assignatura forma part de la Menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa que està pensada per a la formació d'un/a professional en aquest àmbit. De totes maneres, donades les seves característiques i el seu temari, aquesta asssignatura pot ser cursada també per estudiants d'altres mencions o d'una configuració lliure. Durant els primers cursos del grau l'estudiant ha vist els fonaments bàsics dels diferents processos psicològics (atenció, percepció, memòria, llenguatge, pensament, motivació, emoció i diferents formes d'aprenentatge). En estudiar la memòria s'ha destacat que és un procés psicològic mediador que es troba constant interrelació amb la resta de processos i s'han estudiat els diferents sistemes i processos que en configuren el seu funcionament, així com els factors que poden incidir en la seva major o menor eficàcia. En aquesta assignatura s'estudia el procés de memòria però en el seu vessant aplicat a diferents camps de l'exercici professional futur, en el qual el coneixement del funcionament de la memòria adquireix una especial rellevància. Així doncs ens proposem que en finalitzar l'assignatura l'estudiant serà capaç de: Comprendre les funcions de la memòria en el comportament humà, la seva importància, els mecanismes bàsics del seu funcionament i els diversos factors que poden incidir sobre la memòria i les implicacions que aquestes funcions, mecanismes i factors tenen en els diferents camps d'aplicació. Identificar les implicacions dels mecanismes de memòria en alguns àmbits de la vida quotidiana com l'educació, la publicitat, la memòria de testimonis i l'envelliment. Conèixer algunesde les possibles tècniques de potenciació i/o optimització de la memòria. Conèixer els diferents sistemes d'avaluació de la memòria. 1 Psicologia de la Memòria: Camps d'Aplicació 2014 - 2015 Adquirir hàbits de crítica raonada sobre els materials de lectura i sobre els temes que s'exposen a classe, a més d'un hàbit de discussió raonada i argumentada. Adquirir unes aptituds i habilitats pràctiques en el maneig d'instrumental i resolució de problemes sobre diferents continguts de l'assignatura. Ser capaç de plantejar una recerca documental i un anàlisi d'un tema en concret. Adquirir unes destreses transversals que pugueu generalitzar els coneixements adquirits a la futura vida professional.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [954]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
6 p, 112.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2014-09-12, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir