Resum: |
4. 1. Contextualització. Estudi general de la història de la música corresponent al període romàntic. Es defineixen els límits temporals dels moviments. S'estableixen les diferents subdivisions cronològiques i conceptuals. S'estableixen les diferents subdivisions cronològiques i conceptuals del romanticisme musical -el trànsit des del classicisme, el romanticisme ple, el neoromanticisme, el romanticisme tardà-, i es contextualitza amb el canvi sociopolític del moment. S'estudien i analitzen els diferents estils i models de creació en les vessants simfònica, instrumental, cambrística, lírica i música religiosa. S'avalua i estudia l'abast dels moviments nacionalistes. 4. 2. Objectius formatius: 1. Identificar els diferents corrents i models que es donaren a la música del Romanticisme. 2. Conèixer els trets tècnics, tant des de la vessant de la composició com de la interpretació i els elements distintius de la recepció, de cadascun dels moviments, tendències i principals models del període cronològic. 3. Raonar analíticament a través d'audicions els trets cabdals d'obres pertanyents al moment històric estudiat. 4. Justificar sobre partitures dels diferents períodes les característiques d'estil, les tècniques de composició i els diferents vincles que les uneixen amb l'estètica del moment. 5. Utilitzar amb coneixement crític i correcció científica la bibliografia i les fonts musicogràfiques del període històric. |