La influència de la vivència corporal en la representació gràfica de la música en infants de 5-6 anys
Gimeno Alsina, Marta
Viladot, Laia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Date: 2014
Description: 18 pag.
Abstract: La multimodalitat possibilita una major vivència i interiorització entorn un fenomen, a la vegada que els diferents llenguatges són una eina clau per comprendre l'organització dels infants entorn el fenomen. En aquest treball s'estudien les representacions gràfiques de 14 infants, 7 dels quals han vivenciat una peça musical de manera lliure i els 7 restants l'han vivenciat seguint el moviment corporal proposat per l'adult. Les dades posen de manifest una diferència notòria entre ambdós grups, existint una clara representació corporal en el grup que ha vivenciat la música seguint el moviment corporal proposat per l'adult.
Abstract: Multimodality allows a greater internalization environment and experience a phenomenon, while the different kinds of languages are an essential factor for understanding the organization of the children around this phenomenon. In this project I studied graphic representations of 14 children, 7 of them were experiencing a piece of music for free and the remaining 7 were experiencing the motion proposed by the adult. The result shows a significant difference between the two groups: there is a clear body representation in the group that is experiencing the music using the body movements proposed by the adult. This can be interpreted in terms of greater awareness and internalization of the body when offered a dance audition for the musical.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català.
Studies: Educació Infantil [2500797]
Study plan: Graduat o Graduada en Educació infantil [847]
Document: bachelorThesis ; Text
Subject: Representació gràfica ; Moviment corporal ; Audició musical ; Graphical representation ; Body movement ; Musical audition



18 p, 999.9 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Bachelor's degree final project > Faculty of Education Sciences. Bachelor's degree final project

 Record created 2014-09-17, last modified 2018-11-11



   Favorit i Compartir