Web of Science: 3 citations, Google Scholar: citations
Análisis y reflexiones para pensar el desarrollo profesional docente continuo
Vaillant, Denise (Universidad ORT (Uruguai))

Additional title: Anàlisis i reflexions per pensar el desenvolupament professional docent continu
Additional title: Continuing professional development of teachers : analysis and reflections
Date: 2014
Abstract: La disociación entre el desempeño profesional del profesorado y una realidad educativa en cambio continuo ha sido y es una preocupación constante de estudiosos de la temática y de los sistemas educativos. La presente aportación revisa las políticas docentes en escenarios de complejidad, tratando de identificar tendencias y aspectos críticos. Por una parte, se comentan las políticas que hacen referencia a la etapa de formación inicial, a la selección de formadores, a los programas de inserción a la docencia, a los aspectos de la carrera profesional y a la importancia de la evaluación de desempeño. Por otra, se revisan aspectos críticos, como la necesidad de atraer y retener a buenos docentes, las fases de la docencia, los incentivos profesionales y la articulación entre la carrera y el desarrollo profesional. Finalmente, se realizan sugerencias para la mejora relacionadas con los diferentes estadios de desarrollo que se podrían considerar en función de los contextos de análisis.
Abstract: La dissociació entre el rendiment professional del professorat i una realitat educativa en canvi continu ha estat i és una preocupació constant d’estudiosos de la temàtica i dels sistemes educatius. La present aportació revisa les polítiques docents en escenaris de complexitat, tractant d’identificar tendències i aspectes crítics. D’una banda, s’hi comenten les polítiques que fan referència a l’etapa de formació inicial, a la selecció de formadors, als programes d’inserció a la docència, als aspectes de la carrera professional i a la importància de l’avaluació del rendiment. D’altra banda, s’hi revisen aspectes crítics, com ara la necessitat d’atraure i retenir bons docents, les fases de la docència, els incentius professionals i l’articulació entre la carrera i el desenvolupament professional. Finament, s’hi realitzen suggeriments per millorar relacionades amb els diferents estadis de desenvolupament que es podrien considerar en funció dels contextos d’anàlisi.
Abstract: The dissociation between the professional practice of teachers and an educational reality in permanent change has been a constant concern of scholars dealing with educational systems. This study reviews teaching policies in complex scenarios in an attempt to identify trends and critical issues. On the one hand, policies that refer to initial teacher education, the selection of teachers, entry teaching programs, aspects of the professional career, and the importance of teaching performance assessment are discussed. On the other, critical aspects and the need to attract and retain good teachers, the phases of the teaching career, professional incentives, and linkages between the career and professional development are reviewed. Finally, suggestions for improvement are presented in relation to the different stages of development considered in each context of analysis.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Formació ; Selecció ; Promoció ; Incentius ; Desenvolupament professional ; Teacher education ; Selection process ; Promotion ; Incentives ; Professional development ; Formación ; Selección ; Promoción ; Incentivos ; Desarrollo profesional
Published in: Educar, Núm. Especial (2014) , p. 55-66, ISSN 0211-819X

Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v50-esp-vaillant
DOI: 10.5565/rev/educar.690


12 p, 119.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Educar
Articles > Research articles

 Record created 2014-11-08, last modified 2018-12-28



   Favorit i Compartir