Essays on education, discrmination and development
Ramachandran, Rajesh
Müller, Hannes, dir.
Calsamiglia, Caterina, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica

Imprint: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2013
Description: 1 recurs electrònic (181 p.)
Abstract: The thesis examines three topics. The first one titled "Language use in education andprimary schooling attainment: Evidence from a natural experiment in Ethiopia" looks atthe effect of language policy choices on educational outcomes applying a difference in dif-ferences approach. Ethiopia introduced mother tongue instruction in primary schoolingfor the largest ethnic group in 1994. Using the fact that the exposure to the languagepolicy change was jointly determined by the date of birth, language group and the regionof residence, we estimate the causal effect of the provision of mother tongue instruction. Our results show that provision of mother tongue education led to an increase of 1 year ofprimary schooling and 1. 18 years of schooling in the affected cohort, which is13of the meanyears of schooling in the country. Moreover the entire increase in the years of schooling canbe attributed to the intensive margin of education. The language policy change increasedthe percentage of people completing 6 years or more of schooling by 12%. Applying ourfindings to a set of African countries suggests that introduction of mother tongue instruc-tion increases the percentage of population completing primary schooling by as much as8% points. These findings have important policy implications at a time when there is needfor solutions which can increase the quality of education without requiring huge capital orinfrastructural outlays.
Note: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica, 2013
Rights: ADVERTIMENT. L'accés als continguts d'aquesta tesi doctoral i la seva utilització ha de respectar els drets de la persona autora. Pot ser utilitzada per a consulta o estudi personal, així com en activitats o materials d'investigació i docència en els termes establerts a l'art. 32 del Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual (RDL 1/1996). Per altres utilitzacions es requereix l'autorització prèvia i expressa de la persona autora. En qualsevol cas, en la utilització dels seus continguts caldrà indicar de forma clara el nom i cognoms de la persona autora i el títol de la tesi doctoral. No s'autoritza la seva reproducció o altres formes d'explotació efectuades amb finalitats de lucre ni la seva comunicació pública des d'un lloc aliè al servei TDX. Tampoc s'autoritza la presentació del seu contingut en una finestra o marc aliè a TDX (framing). Aquesta reserva de drets afecta tant als continguts de la tesi com als seus resums i índexs.
Language: Anglès
Document: Tesi doctoral ; Versió publicada
Subject: Education
ISBN: 9788449038068

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/120165


181 p, 2.2 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Doctoral theses

 Record created 2014-12-11, last modified 2022-05-27



   Favorit i Compartir