Virtual Reality and Education : evaluating the Learning Experience
Roussou, Maria (University College London)

Data: 2006
Resum: The paper presents the evaluation of two different case studies involving educational virtual reality experiences for adults and children. The case studies concern applications for two different content domains, archeology and mathematics education, both developed for high-end projection-based virtual reality systems such as the CAVE®. In the first case of archaeology education, an evaluation study was performed in situ with adults and children who used the virtual environment during their museum visit. In the second case of learning abstract mathematics, the evaluation study was held in a controlled laboratory setting. The evaluation methods used ranged from quantifiable pre- and post- questionnaires and log files to the more qualitative methods of direct observation and semi-structured interviewing. Emphasis was given both on usability issues and on the evaluation of effectiveness in terms of learning.
Resum: L'article presenta l'avaluació de dos estudis de cas diferents que fan referència a experiències educatives per adults i nens utilitzant la realitat virtual. Els estudis de cas consisteixen en aplicacions a dos continguts diferents, l'ensenyament de l'arqueologia i de les matemàtiques, desenvolupades ambdues per sistemes de realitat virtual projectada d'alta definició com CAVE®. En el primer cas que es refereix a l'ensenyament de l'arqueologia, es va dur a terme un estudi in situ amb adults i nens que van utilitzar l'entorn virtual durant una visita a un museu. En el segon cas, el de l'ensenyament de matemàtiques abstractes, l'estudi avaluatiu es va dur a terme en un context controlat de laboratori. Els mètodes avaluatius utilitzats abastaren des de qüestionaris quantificables (per abans i després de l'experiència) fins a mètodes més cualitatius d'observació directa i entrevistes semi-estructurades. S'enfasitzà tant els aspectes relacionats amb les possibilitats d'ús, com l'avaluació de l'efectivitat en termes d'aprenentatge, així com en l'eficàcia del desplegament a llarg termini de la Realitat Virtual en condicions realistes d'ús, especialment quan la tecnologia es pugui convertir en habitual i el contingut prevalgui sobre el mètode expositiu.
Resum: El artículo presenta la evaluación de dos estudios de caso diferentes referentes a experiencias educativas para adultos y niños utilizando la realidad virtual. Los estudios de caso consisten en aplicaciones a dos contenidos diferentes, la enseñanza de la arqueología y de las matemáticas, desarrolladas ambas para sistemas de realidad virtual proyectada de alta definición como CAVE®. En el primer caso referido a la enseñanza de la arqueología, se llevo a cabo un estudio in situ con adultos y niños que utilizaron el entorno virtual durante una visita a un museo. En el segundo caso, referido a la enseñanza de matemáticas abstractas, el estudio evaluativo se llevo a cabo en un contexto controlado de laboratorio. Los métodos evaluativos utilizados abarcaron desde cuestionarios cuantificables (para antes y después de la experiencia) hasta métodos más cualitativos de observación directa y entrevistas semi-estructuradas. Se enfatizó tanto los aspectos relacionados con las posibilidades de uso, como la evaluación de la efectividad en términos de aprendizaje, así como en la eficacia del despliegue a largo plazo de la Realidad Virtual en condiciones realistas de uso, especialmente cuando la tecnología se pueda convertir en habitual y el contenido prevalezca sobre el medio expositivo.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Realitat virtual i educació ; CAVE® (Sistema de realitat virtual) ; Aprenentatge i TICs ; Realidad virtual y educación ; CAVE® (Sistema de realidad virtual) ; Aprendizaje y TICs ; Virtual reality and education ; CAVE® (Virtual reality system) ; Learning and TICs
Publicat a: Treballs d'arqueologia, N. 12 (2006) p. 69-85, ISSN 2339-6490

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/TreballsArqueologia/article/view/58277


17 p, 223.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Treballs d'arqueologia
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-11-16, darrera modificació el 2022-02-20



   Favorit i Compartir