La diagnosi de les habilitats científiques : un instrument per a orientar l'e/a de les ciències en aules multiculturals
Roldán Muñoz, J. (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació)
Fecha: |
2009 |
Resumen: |
La recerca s'inicia el curs escolar 2007-08 i sorgeix de la necessitat de reflexionar respecte a la incorporació de l'alumnat nouvingut a les classes de Ciències que fem als instituts de secundària de Catalunya, principalment a les àrees on el percentatge d'alumnes amb diferents bagatges culturals supera el 20 % del total. Els factors que influeixen en la incorporació a les classes són diversos i difícilment abastables en una recerca com aquesta; així que ens hem centrat en l'avaluació de les habilitats científiques com a pas previ per a l'orientació de l'E/A de les Ciències en aules multiculturals. Suposàvem que la diagnosi era una eina molt interessant per optimitzar els E/A de les Ciències però, hem descobert que també ho és per fer aflorar les diferències culturals que hauríem de tenir en compte a l'hora d'enfrontar unes classes multiculturals en un món globalitzat i canviant. |
Derechos: |
Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 2656-2659, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/294453
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2015-03-23, última modificación el 2024-11-24