Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics
Mira Tornadijo, I. (Universitat de València)
Cantero Riveros, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona)
Mira Tornadijo, C. (Universitat de València)
Fecha: |
2009 |
Resumen: |
Amb esta comunicació es posa de manifest que a l'any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). - tenir una imatge menys distorsionada de la realitat relacionant la ciència amb la societat, la tecnologia i el medi ambient des de la perspectiva de gènere. - donar una imatge més ajustada de la ciència que la que presenten la majoria de llibres de text. |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3321-3325, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/294656
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2015-03-25, última modificación el 2022-09-04