Política educativa [101159]
Verger Planells, Antoni
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Data: 2015-16
Resum: 1. Introduce a variety of theoretical and methodological perspectives that can be used to examine education policy reform, processes, contents and outcomes. 2. Provide an international perspective to education policy change (focus on international organizations, international case studies and international data-bases) and develop a global governance approach to policy analysis. 3. Develop an understanding of the power, but also the limits of policy, as a lever for improving educational organizations. 4. Apply these perspectives in a range of education levels (basic education, higher education) and impact dimensions (education equity, efficiency, learning, etc. ). 5. Assist the students to apply the course content in individual and group assignments on education policy analysis related topics. 5. Stimulate interest in further study of education policy and awareness of the complex, interdisciplinary and, at times, controversial nature of education policy analysis.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Sociologia [2500262]
Pla d'estudis: Grau en Sociologia [819]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 36.6 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2015-07-22, darrera modificació el 2023-01-28



   Favorit i Compartir