Google Scholar: citations
Problemas con el lenguaje científico en la escuela : un análisis desde la observación de clases de ciencias naturales
Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Bonan, Leonor (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)

Date: 1998
Abstract: The present report describes examples and reaches conclusions concerning failures in class communication between science teachers and their students. A general situation characterised as «empty discourse» could be observed through analysing classes recorded by students belonging to last year in Science Teaching degrees. We inspect some implications of our observations for pre-service teachers' training.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Published in: Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 315-321, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21537
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v16-n2-galagovsky-bonan-aduriz
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4134


7 p, 38.8 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2024-09-26



   Favorit i Compartir