La ràdio, model de negoci en transició : estratègies d'oferta i de comercialització en el context digital
Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Gutiérrez García, M. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Martí, Josep Maria, 1950- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)

Fecha: 2015
Resumen: La complexa situació actual preocupa els operadors radiofònics, que, tot i que veuen augmentar les seves audiències, experimenten una reducció de la inversió publicitària, base del seu model de negoci. En aquestes circumstàncies poc favorables, han dedicat recursos humans i econòmics a desplegar la seva presència en diferents plataformes digitals. Per rendibilitzar esforços, la producció radiofònica adreçada als suports online es genera, majoritàriament, a partir dels continguts emesos per l'antena convencional. Aquest treball s'apropa als operadors per esbrinar com fan front als reptes que la crisi econòmica els planteja i per presentar les solucions que estan assajant en l'era digital.
Resumen: Today's complex situation is a source of concern for radio broadcasters who, although their audiences are growing, are witnessing a drop in advertising revenue, the basis of their business model. Given these adverse circumstances, their human and economic resources have been allocated to providing a presence on a range of digital platforms. In order to ensure a return from their efforts, radio production aimed at online supports is mostly generated from content produced for conventional broadcasting. This paper looks at the challenges posed for broadcasters by the economic crisis and how they are attempting to develop solutions in the digital era.
Derechos: Tots els drets reservats.
Lengua: Català.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Materia: Ràdio ; Plataformes digitals ; Crisi ; Publicitat ; Estratègies empresarials ; Radio ; Digital platforms ; Crisis ; Advertising ; Business strategies
Publicado en: Quaderns del CAC, Vol. 18 Núm. 41 (Juliol 2015) , p. 13-22, ISSN 1138-9761



10 p, 313.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Instituto de la Comunicación de la Universidad Autónoma de Barcelona (InCom-UAB)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2016-01-12, última modificación el 2019-07-20



   Favorit i Compartir