Google Scholar: citas
Estudio de algunas variables que afectan la comprensión de textos de física
Macías, Ascensión (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))
Castro, José I. (Universidad Nacional de San Juan (San Juan, Argentina))
Maturano, Carla Inés (Universidad Nacional de San Juan (Argentina))

Fecha: 1999
Resumen: The problem about the comprehension of Physics Texts by students of the First Courses at University is the axis of analysis in this paper. Our intention is to know the learning strategies that our university students use to comprehend a scientific text. We studied the cognitive activities of the students when reading the text and the relationship between them through a global coefficient of comprehension. The results obtained let us assert that it is convenient to teach adequate strategies for the comprehension of physics texts.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 3 (1999) , p. 431-440, ISSN 2174-6486

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21597
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v17-n3-macias-castro-maturano
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4071


10 p, 239.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2022-02-20



   Favorit i Compartir