Análisis y predicción de los retrasos de vuelo : estudio del aeropuerto de Seattle-Tacoma
Monje Solá, Raúl
Napalkova, Liana, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes)
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2015
Descripció: 88 pag.
Resum: El proyecto siguiente trata de investigar los retrasos de vuelo mediante el análisis del impacto de las demoras en el sistema de transporte aéreo, previo repaso de los diferentes métodos de minería de datos y de modelado predictivo, con el propósito de crear un modelo de predicción real utilizando datos directos del aeropuerto internacional de Seattle-Tacoma. Se han comparado los resultados de los modelos implementados, con un AUC de 0. 7724 en el caso del modelo de regresión logística, y un AUC de 0. 9033 en el caso de Gradient Boosting Machine, de los cuales se han extraído conclusiones de vital importancia para comprender y evaluar las causas y consecuencias de los retrasos de vuelo.
Resum: El projecte següent tracta d'investigar els retards de vol mitjançant l'anàlisi de l'impacte de les demores al sistema de transport aeri, previ repàs dels diferents mètodes de mineria de dades i de modelatge predictiu, amb la finalitat de crear un model de predicció real utilitzant dades directes de l'aeroport internacional de Seattle - Tacoma. S'han comparat els resultats dels models implementats, amb un AUC de 0. 7724 al cas del model de regressió logística, i un AUC de 0. 9033 al cas de Gradient Boosting Machine, dels quals s'han extret conclusions de vital importància per a comprendre i avaluar les causes i conseqüències dels retards de vol.
Resum: The given project is dedicated to the investigation of flight delays through analysing the impact of the delays on the air transport system and reviewing different methods of data mining and predictive modelling, with the final objective to create predictive models using real data from the Seattle-Tacoma International Airport. The results obtained with two different models are compared (AUC of 0. 7724 in case of logistic regression model, and AUC of 0. 9033 in case of Gradient Boosting Machine). The conclusions vital to understand and assess the causes and consequences of flight delays are made in the thesis.
Nota: Bibliografia
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Titulació: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Línies aèries ; Horaris ; Direcció i administració ; Aviació comercial ; Trànsit de passatgers ; Planificació estratègica ; Seattle-Tacoma International Airport



88 p, 3.1 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2016-02-22, darrera modificació el 2024-01-27



   Favorit i Compartir