El uso de razonamientos causales en relación con la significatividad de los modelos teóricos
Solsona Pairó, Núria
Izquierdo i Aymerich, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Gutiérrez Goncet, Rufina
Fecha: |
2000 |
Resumen: |
This paper presents the development and results of a part of one more general research about chemical change. It points out the use of the causality when students explain one phenomenon with two chemical changes called Copper cycle. The results of our study show the specific characteristics of the use of the causality in chemistry, and its relation with the theoretical models and chemical entities constructed by students along the learning of the concept of chemical change at the end of Senior High School in Barcelona. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 18 N. 1 (2000) , p. 15-23, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21629
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v18-n1-solsona-izquierdo-gutierrez
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.4053
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2024-05-26