(Universidad Católica del Maule (Talca, Xile). Facultad de Ciencias Básicas Departamento de Matemática)
Additional title: |
Estudi dels nivells de raonament de Van Hiele en alumnes de centres d'ensenyament vulnerables d'educació mitjana a Xile |
Additional title: |
Study of Van Hiele levels of reasoning in students from vulnerable secondary schools in Chile |
Date: |
2016 |
Abstract: |
Presentamos los resultados de una investigación enfocada a mejorar el aprendizaje de la geometría y la adquisición de destrezas de razonamiento matemático de estudiantes de 2. º año medio de centros de enseñanza secundaria vulnerables de Chile. Se ha diseñado un experimento de enseñanza, con grupos experimental y control, basado en una unidad de enseñanza, diseñada de acuerdo con los niveles y las fases de Van Hiele, y en un pretest y un postest, para evaluar el cambio en el nivel de razonamiento de los estudiantes derivado de la intervención. Los resultados muestran una diferencia significativa, a favor del grupo experimental, en el desarrollo del nivel de razonamiento de los estudiantes. |
Abstract: |
Presentem els resultats d'una recerca enfocada a millorar l'aprenentatge de la geometria i l'adquisició de destreses de raonament matemàtic d'estudiants de 2n. any mitjà de centres d'ensenyament secundari vulnerables de Xile. S'ha dissenyat un experiment d'ensenyament, amb grups experimental i control, basat en una unitat d'ensenyament, dissenyada d'acord amb els nivells i les fases de Van Hiele, i en un pretest i un postest, per avaluar el canvi en el nivell de raonament dels estudiants derivat de la intervenció. Els resultats mostren una diferència significativa, a favor del grup experimental, en el desenvolupament del nivell de raonament dels estudiants. |
Abstract: |
We present results of a research aimed at improving the learning of geometry and the acquisition of mathematical reasoning skills of students in 2nd year of secondary education in vulnerable centres of Chile. We have designed a teaching experiment, with experimental and control groups, based on a teaching unit, designed according to the Van Hiele levels and phases, and a pretest and postest, to assess the change in students' Van Hiele level of reasoning after the intervention. The results show a significant difference, in favour of the experimental group, in the development of students' level of reasoning. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Geometría ;
Semejanza ;
Centros vulnerables ;
Educación secundaria en Chile ;
Van Hiele ;
Geometria ;
Semblança ;
Centres vulnerables ;
Educació secundària a Xile ;
Geometry ;
Similarity ;
Vulnerable schools ;
Secondary education in Chile |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 107-128 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486 |