Reflexiones sobre la enseñanza de la física universitaria
Ferreyra, Adriana
González, Eduardo M.

Fecha: 2000
Resumen: In spite of the scientific and technological development and a worldwide increment in the number of university students, it is evident a decrease in the number of students of physics in this level. This work brings out some features of the university education, particularly the teaching of the firsts courses. At the same time it is stated that a poor didactic knowledge, a rutinary teaching, that is not participative from the part of the teachers can be linked to a growing loss of interest from the part of the students. Finally the authors give some trends to make a deep study of this problem.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicado en: Ensenanza de las Ciencias, V. 18 N. 2 (2000) , p. 189-199, ISSN 0212-4521

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21655


11 p, 108.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2018-07-18



   Favorit i Compartir