Resultados obtenidos introduciendo historia de la ciencia en las clases de física y química : mejora de la imagen de la ciencia y desarrollo de actitudes positivas
Solbes, J.
Traver, M.

Fecha: 2001
Resumen: This is a report about research and results in the application of History of Science to Science Teaching. After a first approach to analyse which is today's status of History of Science in high school Physics and Chemistry classes, we attempt to demonstrate that an appropriate introduction of several aspects of history and sociology of Science in our classes can operate a significant improvement in pupil's image and attitudes in Science and Science Teaching. We will show that several groups of pupils from 15 to 17 improve significantly their interest in Science after at least a year working with papers containing many different activities that involve different historical aspects of Science, i. e. , context biographies, original papers, reports on STS in history or videos showing the making and growth of major concepts in Physics and Chemistry.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicado en: Ensenanza de las Ciencias, V. 19 N. 1 (2001) , p. 151-162, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21726


12 p, 107.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2019-03-30



   Favorit i Compartir