La resolución de problemas en física y su representación : un estudio en la escuela media
Buteler, Laura
Gangoso, Zulma
Brincones Calvo, Isabel
González Martínez, Mercedes

Fecha: 2001
Resumen: The present study explores: a) the relationship between certain characteristics of physics (problem statements and the internal representation that students form after reading the statement; b) the correlation between this representation and the equation generation stage. Seventeen-year-old students of secondary school from Madrid were taken as an accidental sample (N = 189). Certain characteristics of these statements were observed to be favourable instances to solve the problem. Possible implications for the instruction were analysed.
Derechos: Article de fons. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 285-295, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21743


11 p, 90.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2006-03-13, última modificación el 2019-11-05



   Favorit i Compartir