La tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Título variante: La tecnología en las clases de ciencias de secundaria : análisis de los procesos de cambio en el profesorado
Título variante: Technology in Secondary School Science Classes : Analysis of Change Processes in Teachers
Fecha: 2016
Resumen: A través d'enquestes, observacions a l'aula i entrevistes a docents, aquesta tesi doctoral ha estudiat detalladament la utilització de diversos dispositius en l'ensenyament de les ciències a secundària i la influència de les creences del professorat sobre aquesta tecnologia en el seu ús. Els resultats mostren, entre altres, que els dispositius més utilitzats, com són la pissarra digital interactiva, els portàtils i els llibres digitals, s'empren com a substituts de pissarres i llibres de text tradicionals.
Resumen: A través de encuestas, observaciones en el aula y entrevistas a docentes, esta tesis doctoral ha estudiado detalladamente la utilización de varios dispositivos en la enseñanza de las ciencias en secundaria y la influencia de las creencias del profesorado sobre esta tecnología en su uso. Los resultados muestran, entre otros, que los dispositivos más utilizados, como son la pizarra digital interactiva, los portátiles y los libros digitales, se emplean como sustitutos de pizarras y libros de texto tradicionales.
Resumen: Through questionnaires, classroom observations and interviews with teachers, this thesis has studied in detail the use of multiple devices in science education at the secondary level and the influence that teachers' opinions about this technology had in their use. The results show, among other things, that devices such as interactive whiteboards, laptops and digital textbooks are used as substitutes for traditional blackboards and textbooks.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català, Castellà i Anglès
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Maig 2016, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 35.1 KB

Español
2 p, 112.7 KB

English
2 p, 113.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación para la Educación Científica y Matemática (CRECIM)
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2016-06-02, última modificación el 2023-10-01



   Favorit i Compartir