La tecnologia a les classes de ciències de secundària : anàlisi dels processos de canvi en el professorat
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)

Additional title: La tecnología en las clases de ciencias de secundaria : análisis de los procesos de cambio en el profesorado
Additional title: Technology in Secondary School Science Classes : Analysis of Change Processes in Teachers
Date: 2016
Abstract: A través d'enquestes, observacions a l'aula i entrevistes a docents, aquesta tesi doctoral ha estudiat detalladament la utilització de diversos dispositius en l'ensenyament de les ciències a secundària i la influència de les creences del professorat sobre aquesta tecnologia en el seu ús. Els resultats mostren, entre altres, que els dispositius més utilitzats, com són la pissarra digital interactiva, els portàtils i els llibres digitals, s'empren com a substituts de pissarres i llibres de text tradicionals.
Abstract: A través de encuestas, observaciones en el aula y entrevistas a docentes, esta tesis doctoral ha estudiado detalladamente la utilización de varios dispositivos en la enseñanza de las ciencias en secundaria y la influencia de las creencias del profesorado sobre esta tecnología en su uso. Los resultados muestran, entre otros, que los dispositivos más utilizados, como son la pizarra digital interactiva, los portátiles y los libros digitales, se emplean como sustitutos de pizarras y libros de texto tradicionales.
Abstract: Through questionnaires, classroom observations and interviews with teachers, this thesis has studied in detail the use of multiple devices in science education at the secondary level and the influence that teachers' opinions about this technology had in their use. The results show, among other things, that devices such as interactive whiteboards, laptops and digital textbooks are used as substitutes for traditional blackboards and textbooks.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Català, Castellà i Anglès
Document: Article ; divulgació ; Versió publicada
Published in: UAB divulga, Maig 2016, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 35.1 KB

Español
2 p, 112.7 KB

English
2 p, 113.7 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > The Research Centre for Science and Mathematics Education (CRECIM)
Articles > Published articles > UAB Divulga
Articles > Dissemination

 Record created 2016-06-02, last modified 2023-10-01



   Favorit i Compartir