Problemas cuantitativos y comprensión de conceptos
Perren, M. A.
Bottani, E. J.
Odetti, H. S.

Date: 2004
Abstract: Los docentes de química a nivel universitario usamos «problemas», habitualmente de tipo cuantitativo, para enseñar y para evaluar. En este trabajo ponemos en duda de que lo hagamos en forma eficaz. Se muestra, a partir de pruebas diagnósticas de pares de problemas (uno cuantitativo y otro cualitativo similar), que muchos estudiantes pueden resolver los problemas cuantitativos sin una adecuada comprensión conceptual.
Abstract: Chemistry professors at university level make use of «problems», usually of a quantitative type, to teach and evaluate. In this article we question the fact of whether they do it in an efficient way. From diagnostic test of pairs of problems (a quantitative and a similar qualitative one) it is shown that many students can solve quantitative problems without an appropriate conceptual comprehension.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Subject: Problemas cuantitativos ; Comprensión de conceptos ; Nivel simbólico ; Nivel microscópico ; Nivel macroscópico ; Quantitative problems ; Comprehension of concepts ; Symbolic level microscopic level ; Macroscopic level
Published in: Ensenanza de las Ciencias, V. 22 N. 1 (2004) , p. 105-114, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/21964


10 p, 72.5 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2006-03-13, last modified 2019-05-23



   Favorit i Compartir