Additional title: |
Comprensió dels sistemes de numeració : models i tasques |
Additional title: |
Understanding number systems : models and tasks |
Date: |
2016 |
Abstract: |
En el presente artículo se exponen los aspectos fundamentales de un estudio realizado con alumnos del grado de Maestro de Educación Primaria, en el que se utiliza un modelo para la interpretación y valoración de la comprensión del conocimiento matemático de los sistemas de representación numérica. Los resultados ponen de manifiesto que los alumnos inician los estudios con un dominio meramente técnico, limitado y con lagunas de comprensión que mejoran significativamente a lo largo del proceso formativo. |
Abstract: |
En el present article s'exposen els aspectes fonamentals d'un estudi realitzat amb alumnes del grau de Maestro d'Educació Primària, en el qual s'utilitza un model per a la interpretació i valoració de la comprensió del coneixement matemàtic dels sistemes de representació numèrica. Els resultats posen de manifest que els alumnes inicien els estudis amb un domini merament tècnic, limitat i amb llacunes de comprensió que milloren significativament al llarg del procés formatiu. |
Abstract: |
This article describes the fundamentals of a research with students for primary education teacher, in which a model for interpretation and assessment of understanding of mathematical knowledge to the particular case of numerical representation systems is applied. The results show that students begin their studies with a limited and purely technical domain and with important understanding gaps that are significantly improved along the development of specific didactical contents. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Comprensión del conocimiento matemático ;
Sistema de numeración decimal ;
Sistemas de representación numérica ;
Formación inicial de profesores de primaria ;
Comprensió del coneixement matemàtic ;
Sistema de numeració decimal ;
Sistemes de representació numèrica ;
Formació inicial de professors de primària ;
Understanding of mathematical knowledge ;
Decimal numbering system ;
Systems of numerical representation ;
Math teachers training |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 3 (2016) , p. 161-182 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486 |