Scopus: 1 citations, Google Scholar: citations,
An interview with Paul Seedhouse on Video Enhanced Observation (VEO) : A New Tool for Teacher Training, Professional Development and Classroom Research
Batlle Rodríguez, Jaume (Universitat de Barcelona)

Date: 2016
Abstract: The author interviewed Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, United Kingdom) about Video Enhanced Observation (VEO) in teacher training, profesional development, and classroom research.
Abstract: L’autor va entrevistar a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Regne Unit), sobre l’Observació Millorada per Vídeo (OMV) en la formació inicial del professorat, en la formació continuada i en la recerca a l’aula.
Abstract: L'auteur a interviewé le Dr Paul Seedhouse (Université de Newcastle, Royaume-Uni) sur l'observation renforcée par la vidéo (ORV) dans la formation initiale et à la formation continue des enseignants et sur la recherche dans la salle de classe.
Abstract: El autor entrevistó a Dr. Paul Seedhouse (Newcastle University, Reino Unido), sobre la Observación Mejorada por Vídeo (OMV) en la formación inicial del profesorado, en la formación continuada y en la investigación en el aula.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Video enhanced observation ; Teacher training ; Profesional development ; Classroom research ; Observació millorada per vídeo (OMV) ; Formació inicial del professorat ; Formació continuada ; Recerca a l’aula ; L'observation renforcée par la vidéo (ORV) ; Formation initiale des enseignants ; Formation continue des enseignants ; La recherche dans la salle de classe ; Observación mejorada por vídeo (OMV) ; Formación inicial del profesorado ; Formación continuada ; Investigación en el aula
Published in: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 3 (august-september 2016) , p. 90-97 (Interviews) , ISSN 2013-6196

Adreça original: https://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v9-n3-battle
DOI: 10.5565/rev/jtl3.687


8 p, 163.2 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Research articles

 Record created 2016-11-14, last modified 2018-12-03



   Favorit i Compartir