Viabilitat i disseny d'una idea de negoci : "Difusió i Visibilització del Món dels Arxius"
Saiz Montero, Marta
Rodríguez, Miquel, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents

Imprint: Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents 2016
Description: 196 p.
Abstract: El treball busca desenvolupar una línia de negoci centrada en la visibilitat dels arxius. La investigació té dos fases. Una primera anàlisi teòrica, basada en un estudi clàssic de mercat (anàlisis financer, DAFO, públic objectiu) i la creació final del producte. Els resultats, optimistes sobre el paper, no es van materialitzar a la pràctica. Posteriorment es va aplicar el mètode "Lean Startup" que defensa la creació d'un producte mínim viable que contempla el feedback amb el client, aportant així dades reals i validables. Des d'aquesta nova visió s'han dissenyat activitats, tallers i productes i s'ha establert una aliança amb professionals d'altres sectors.
Abstract: El trabajo persigue desarrollar una línia de negocio centrada en la visibilidad de los archivos. La investigación tiene dos fases. Un primer análisis teórico, basado en un estudio clásico de mercado (análisis financiero, DAFO, público objetivo) y la creación final del producto. Los resultados, optimistas sobre el papel, no se materializaron en la práctica. Posteriormente se aplicó el método "Lean Startup" que difiende la creación de un producto mínimo viable que contempla el feedback con el cliente, aportando así, datos reales y validables. Desde esta nueva visión se han diseñado actividades, talleres y productos y se ha establecido una alianza con profesionales de otros sectores.
Abstract: This paper seeks to develop a business line based on the archive visibility. There are two phases on its investigation. A first theoretical analysis, based on a classic market study (financial analysis, DAFO, potential targets) and the final creation of a product. The results, optimistic at the first time, did not get to be fulfilled. Then the "Lean Startup" method was applied, this method advocates the creation a minimal viable product, contemplating the feedback with the client, providing real and evaluable data. From this new vision have been designed activities, workshops, and products, and a new alliance have been stablished between professionals from other sectors.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Català
Studies: Arxivística i Gestió de Documents [4312208]
Series: Escola Superior d'Arxivística i Gestió de Documents. Treballs fi de màster i de postgrau
Study plan: Màster Universitari en Arxivística i Gestió de Documents [996]
Document: Treball de fi de postgrau
Subject: Arxius ; Màrqueting ; Catalunya ; Difusió



196 p, 172.5 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Dissertations > Escuela Superior de Archivística y Gestión de Documentos. Trabajos de investigación

 Record created 2017-01-23, last modified 2023-03-29



   Favorit i Compartir