The Mask of Madness : Identity and Role-playing in Shakespeare's Hamlet
Fluvià Sabio, Anna
Coral, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Anglesa i de Germanística.)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres

Fecha: 2016
Descripción: 28 pag.
Resumen: In Hamlet, Shakespeare explores the notion of identity by making the characters, especially Hamlet, question the role they must perform under extreme circumstances. He presents madness as a strategy of disguise, for only as a madman is Hamlet able to unveil the state's corruptness. However, his presumably acted-out behaviour becomes problematic, for it makes both the other characters and the audience question whether such a performance is a purely feigned act or not. This essay aims to draw a connection between madness and role-playing. I approach the topic from the perspective of what it discloses about one's identity. Moreover, Hamlet works as a close representation of Elizabethan theatre. It serves as a demonstration of one of the most recurrent literary techniques in Shakespearean drama, metatheatre. The numerous references to role-playing and theatre suggest that not only Hamlet's conduct, but everything is being feigned.
Resumen: A Hamlet, Shakespeare explora el significat d'identitat fent que els personatges, especialment Hamlet, posin en dubte el paper que han d'adoptar sota circumstàncies extremes. La bogeria es presentada com a una estratègia d'encobriment, ja que Hamlet és només capaç de reconèixer la corrupció de l'estat quan està boig. No obstant, el seu comportament suposadament fingit acaba sent problemàtic; tant els altres personatges, com l'audiència qüestionen si tal actuació és un acte purament fingit o no. L'objectiu d'aquest treball es establir una connexió entre la bogeria i el joc de rol. A partir d'aquí, tracto el tema des de la perspectiva de lo que es revela sobre la identitat de Hamlet. D'altra banda, l'obra és un gran exemple de lo que representava el teatre Isabelí. A més, mostra una de les tècniques literàries més utilitzades per Shakespeare, el metateatre. Les nombroses al·lusions a l'actuació i al teatre suggereixen que tant la conducta de Hamlet, com tot lo que succeeix a la representació es pura ficció.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Titulación: Estudis anglesos [2500245]
Plan de estudios: Grau en Estudis Anglesos [801]
Documento: Treball final de grau ; Text
Materia: Shakespeare ; Identity ; Madness ; Performance ; Role-playing ; Metatheatre ; Identitat ; Bogeria ; Actuació ; Joc de rol ; Metateatre



28 p, 678.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Filosofía y Letras. TFG

 Registro creado el 2017-01-24, última modificación el 2022-05-10



   Favorit i Compartir