Anàlisi econòmica i financera d'AENA S.A. i comparativa amb el model de gestió britànic
Parte Montserrat, Eloi de la
Gil Calderón, Marc
Soley i Manuel, Xavier, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria

Data: 2016
Descripció: 111 pag.
Resum: El present estudi pretén analitzar la rendibilitat econòmica i financera de dos models de gestió aeroportuària aparentment contraposats, el centralitzat que actualment impera a l'estat espanyol i el model descentralitzat, l'àmbit d'aplicació del qual s'estén en el conjunt d'aeroports britànics. L'objectiu del present document no és altra que presentar, estudiar i comparar ambdós models a fi i a efecte d'obtenir unes conclusions sòlides al respecte que posin en evidència quin dels dos models és a priori més eficient a nivell econòmic i financer a través de l'anàlisi de rendibilitats. També es realitza un anàlisi de gestió i s'estudia el concepte de competència entre aeroports i com aquesta afecta a la gestió dels mateixos.
Resum: El presente estudio pretende analizar la rentabilidad económica y financiera de dos modelos de gestión aeroportuaria aparentemente opuestos, el centralizado que actualmente impera en el estado español y el modelo descentralizado, el ámbito de aplicación del cual se extiende en el conjunto de aeropuertos británicos. El objetivo del presente documento no es otro que presentar, estudiar y comparar ambos modelos con la finalidad de obtener unas sólidas conclusiones al respecto que pongan en evidencia cuál de los dos modelos es, a priori más eficiente a nivel económico y financiero a través de un exhaustivo análisis de rentabilidades. También se realiza un análisis de gestión y se estudia el concepto de competencia entre aeropuertos y como ésta afecta a la gestión de los mismos.
Resum: The main goal of this project is to analyse the economical and financial profitability of two different models of airport management which are apparently opposites. The first model is the centralised model which is currently used in Spain, while on the other hand, the second model is the decentralised model which is used to manage the British airports. The purpose of this project is to explain, study and compare these two models with the aim of obtaining solid conclusions on which one is the most efficient from an economical and financial perspective by carrying out a cost-benefit analysis. In addition, a management analysis and an investigation on the competition between airports and how this affects their management are included in the study.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català
Titulació: Grau en Gestió Aeronàutica [2501233]
Pla d'estudis: Pla d' Estudis de Gestió Aeronàutica [829]
Document: Treball final de grau ; Text
Matèria: Aeroports ; Direcció i administració ; Aspectes econòmics ; Aeropuertos Españoles y Navegación Aérea



111 p, 1.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Escola d'Enginyeria. TFG

 Registre creat el 2017-01-30, darrera modificació el 2024-01-27



   Favorit i Compartir