Web of Science: 1 citations, Google Scholar: citations
De jugadores a espectadores : la construcción del espectáculo mediático en el contexto de los e-sports
Carrillo Vera, José Agustín (Universidad de Murcia)

Additional title: De jugadors a espectadors : la construcció de l'espectacle mediàtic en el context dels esports electrònics
Additional title: From players to viewers : the construction of the media spectacle in the e-sports context
Date: 2016
Abstract: La emergente actividad vinculada a los e-sports constata dos realidades significativas: la primera, el sentido del uso de los videojuegos orientado hacia la competición deportiva profesional y, en segundo lugar, el hecho de que los deportes electrónicos no suponen solo el cambio en el modo de consumir videojuegos, sino que reinterpretan su naturaleza, casi exclusivamente lúdica, para convertirlos en un espectáculo deportivo profesionalizado. Este trabajo pretende establecer la relación entre la espectacularización de los deportes tradicionales, poniendo de relieve las similitudes y diferencias que han ido adoptando los electrónicos en su configuración como espectáculo de masas. Para establecer una identificación de los deportes electrónicos se construye un estado del arte del corpus académico que ayude a la delimitación de los rasgos identitarios de los e-sports, agrupados en cuatro apartados: organización formal, reglamentación y espacio de juego, capital inversor y tratamiento mediático. La metodología aplicada orbita entre la descriptiva y la cualitativa, de manera que puedan establecerse las características definitorias del fenómeno, entendido como espectáculo. Los resultados obtenidos señalan cómo los deportes electrónicos adoptan elementos de la espectacularización de los deportes tradicionales, además de otros elementos novedosos y exclusivos que, en conjunto, establecen las señas de identidad de esta nueva modalidad de entretenimiento derivada de la industria del videojuego.
Abstract: L'emergent activitat vinculada als esports electrònics constata dues realitats significatives: la primera, el sentit de l'ús dels videojocs respecte a la competició esportiva professional i, en segon lloc, el fet que els esports electrònics no suposen només el canvi en la manera de consumir videojocs, sinó que reinterpreten la seva naturalesa, gairebé exclusivament lúdica, per convertir-los en un espectacle esportiu professionalitzat. Aquest treball pretén establir la relació entre l'espectacularització dels esports tradicionals, posant en relleu les similituds i diferències que han anat adoptant els esports electrònics en la seva configuració com a espectacle de masses. Per a establir una identificació dels esports electrònics es construeix un estat de la qüestió del corpus acadèmic que ajudi a la delimitació dels trets identitaris dels esports electrònics, agrupats en quatre apartats: organització formal, reglamentació i espai de joc, capital inversor i tractament mediàtic. La metodologia aplicada orbita entre la descriptiva i la qualitativa, de manera que puguin establir-se les característiques definitòries del fenomen, entès com a espectacle. Els resultats obtinguts assenyalen com els esports electrònics adopten elements de l'espectacularització dels esports tradicionals a més d'altres elements nous i exclusius que, en conjunt, estableixen els senyals d'identitat d'aquesta nova modalitat d'entreteniment derivada de la indústria del videojoc.
Abstract: The emerging activity related to e-sports notes two significant facts: first; the video game used like a professional sports competition and; secondly; the fact that electronic sports do not involve only a change in the consumption of video games; but reinterpret their playful nature to become a true; professional sporting event. This work tries to establish a relationship between the spectacle of traditional sports and the electronic one. From that basis; the investigation sets out the similarities and differences between how traditional and electronic sports construct a mass spectacle. A state of the art to set an electronic sports ID is required. The academic corpus will help to delimit the identifying features of e-sports into four groups: formal organization; rules and playfield; capital investment and media treatment. The methodology moves between descriptive and qualitative; so that the defining characteristics of the phenomenon understood as a spectacle can be established. The results of the investigation allow affirming that the electronic sports spectacle adopts elements of traditional major sports; but also has some novel and unique elements; both of them (traditional and new features) forming the hallmarks of this new form of entertainment from the video game industry.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Deportes electrónicos ; Espectacularización ; Videojuegos ; Nuevos medios ; Esports electrònics ; Espectacularització ; Videojocs ; Game studies ; Nous mitjans ; E-sports ; Spectacularization ; Videogames ; New media
Published in: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 55 (Desembre 2016) , p. 1-16 (Special Section Part 2: Digital Game) , ISSN 0211-2175

Adreça original: https://revistes.uab.cat/analisi/article/view/n55-carrillo
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Analisi/article/view/318562
Adreça original: https://analisi.cat/article/view/n55-carrillo
DOI: 10.7238/a.v0i55.2893


pdf
16 p, 560.8 KB

epub
558x573, 80.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Anàlisi
Articles > Research articles

 Record created 2017-03-02, last modified 2020-01-15



   Favorit i Compartir