Early acquisition of word order : evidence from hindi-urdu and malayalam
Leela, Maya
Gavarró Algueró, Anna, dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana

Imprint: [Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2016
Description: 1 recurs electrònic (193 p.)
Abstract: L'adquisició de l'ordre de mots en dues llengües poc estudiades, l'hindi-urdú i el malaiàlam, s'explora a partir de les assumpcions de la Gramàtica Universal (Universal Grammar) i de la Fixació Primerenc dels Paràmetres (Very Early Parameter Setting, Wexler 1998). S'examina l'adquisició de l'ordre OV amb un experiment dut a terme amb infants nadius del hindiurdú de 19 mesos, a partir d'una combinació del mode de mirada preferent, el paradigma de l'ordre de paraules estrany i l'ús de pseudo-verbs. Els resultats mostren que els infants processen l'ordre SOV gramatical, però no l'ordre VSO agramatical, la qual cosa indica que el paràmetre responsable de l'ordre OV ja està fixat als 19 mesos. L'adquisició de l'scrambling ha estat investigada a través de tres experiments amb infants parlants de malaiàlam. Els resultats de l'experiment mostren un comportament no aleatori i per sobre el 50% en la comprensió de la majoria de les ordres. El segon experiment va testar l'adquisició de l'ordre de mots canònic i els ordres no canònics en un context discursiu, en un tasca d'actuació (act-out task) amb infants de 2 anys. Els resultats mostren un comportament adult en tots els infants. El tercer experiment, realitzat amb infants de 2 anys, va testar l'adquisició d'oracions canòniques i oracions amb scrambling amb una anàfora. Tots els infants varen mostrar comprensió de l'anàfora tant en les frases en ordre canònic com en les frases amb scrambling, la qual cosa indica que la resolució de l'anàfora és com la dels adults i que no es veu alterada per l'operació de moviment. Les teories de l'adquisició basada en l'ús i la hipòtesi de la Minimitat Relativitzada en la gramàtica dels infants han estat analitzades críticament a partir dels resultats obtinguts en els experiments de l'hindi-urdú i el malaiàlam. L'evidència obtinguda dóna suport a l'existència d'una sintaxi abstracta semblant a l'adulta des de les edats més primerenques i a un funcionament del moviment i la Minimitat Relativitzada com el dels adults.
Abstract: The acquisition of word order in two under-researched languages, Hindi-Urdu and Malayalam, is explored under the assumptions of Universal Grammar and Very Early Parameter Setting. The acquisition of the OV order was tested through an experiment that was conducted on 19-month old native Hindi- Urdu infants using a combination of the preferential-looking mode, the weird-word-order paradigm, and pseudo-verbs. The results showed that the infants parsed the grammatical SOV order and did not parse the ungrammatical VSO order, indicating that the parameter responsible for the OV order was set at 19 months of age. The acquisition of scrambling was investigated by means of three experiments in Malayalam speaking children. The first experiment tested the acquisition of the canonical word order SOV, and the scrambled non-canonical word orders OSV, OVS, and SVO, with no discourse context, through a picture matching task in children aged 3 to 5-years-old. The experimental results showed above chance performance in the comprehension of the canonical and most scrambled word orders by all age groups. The second experiment tested the acquisition of the canonical and the non-canonical word orders with a discourse context, in an act-out task in 2-year-old children. The results revealed at ceiling performance by all children. The third experiment, run with 2-year-old children, tested the acquisition of canonical and scrambled sentences with an anaphor. All children performed above chance indicating that anaphor resolution is adult like. Usage-based theories and the implications of the theory of Relativized Minimality in child grammar are critically analyzed using the results of the Hindi-Urdu and Malayalam experiments. The evidence gathered is in support of the fact that adult-like competence of abstract syntax is present within child grammar at early ages and that movement appears to be adult-like.
Note: Tesi doctoral - Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana, 2016
Rights: L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons Creative Commons
Language: Anglès
Document: Tesi doctoral ; Versió publicada
Subject: Infants ; Llenguatge ; Gramàtica comparada i general ; Ordre de les paraules ; Hindi ; Urdú ; Malaiàlam
ISBN: 9788449068539

Adreça alternativa: https://hdl.handle.net/10803/399556
Adreça alternativa: https://www.educacion.gob.es/teseo/mostrarRef.do?ref=1302459


194 p, 1.7 MB

The record appears in these collections:
Research literature > Doctoral theses

 Record created 2017-04-24, last modified 2022-12-15



   Favorit i Compartir