Web of Science: 3 cites, Google Scholar: cites
Los estudiantes de intercambio y el control del problema de polizones en los equipos de trabajo
Nicolini, Rosella (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)
Roig Sabaté, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia Aplicada)

Títol variant: Foreign Exchange students and the control of the free-riding problem
Data: 2016
Resum: This study discusses a teaching experience that has been taking place at the School of Economics and Business at Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) since the academic year 2012-2013. We implement a self-evaluation mechanism: students working on group projects are required to deliver a joint declaration in which they asses their individual participation in the accomplishment of the joint task. The importance of this device is twofold. On the one hand, it reduces conflictivity among team members and, on the other hand, it delivers quantitative elements to the lecturer for grading the individual participation to the group report. The results of our experience provide evidence that foreign students can be a valuable tool to control for the free-riding problem in homework projects performed by teamwork groups.
Resum: La experiencia docente descrita en este estudio se viene llevando a cabo desde el curso académico 2012-2013 en la Facultat d' Economía i Empresa (FEiE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Se trata de la implementación de un mecanismo de autoevaluación por parte de los estudiantes en la realización de trabajos de grupo: se requiere a los estudiantes la entrega de una declaración conjunta en la que se indica la participación individual en la realización del trabajo. Dicho mecanismo que por un lado sirve para reducir los problemas de conflictividad en la distribución de tareas, por el otro proporciona al docente elementos cuantitativos para la atribución individualizada de la nota del trabajo de grupo. Los resultados de esta experiencia docente nos indican que los estudiantes de intercambio pueden representar un valioso instrumento en el control del problema del polizón en los equipos de trabajo ya que su presencia en el grupo favorece la declaración de la efectiva participación individual en la realización de los trabajos de grupo.
Resum: L'experiència docent presentada en aquest estudi es porta realitzant des de el curs acadèmic 2012-2013 a la Facultat d'Economia i Empresa (FEiE) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). S'ha implementat un mecanisme d'autoavaluació per part dels estudiants quan duen a terme treballs en grup: es demana als estudiants la tramesa d'una declaració conjunta on s'indica la participació individual a la realització del treball de grup. Aquest mecanisme es concreta amb la introducció d'una norma que d'una banda serveix per a reduir els problemes de conflictivitat en la distribució de tasques i d'altra banda proporciona al docent elements qualitatius per l'atribució individual de la nota del treball de grup.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Trabajo en equipo ; Estudiantes de intercambio ; Problema del polizón ; Treball en grup ; Estudiant d'intercanvi ; Problema del viatger de franc ; Teamwork group, foreign exchange students ; Free-riding problem
Publicat a: @tic. revista d'innovació educativa, Vol. 17 (2016) , p. 1-9, ISSN 1989-3477

Adreça alternativa: https://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/8195
DOI: 10.7203/attic.17.8195


9 p, 997.8 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2017-05-09, darrera modificació el 2022-03-06



   Favorit i Compartir