L'impacte de Netflix en el consum mediàtic de la població catalana
Artigas Vilà, Guillem
Martínez García, Luisa del Carmen, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: El impacto de Netflix en el consumo mediático de la población catalana
Título variante: Netflix impact in the mediatic consumption of the catalan population
Fecha: 2017
Descripción: 141 pag.
Resumen: El consum de productes audiovisuals està canviant a causa de l'aparició de les plataformes digitals i el vídeo a demanda. Aquest és un estudi sobre com ha impactat Netflix i les plataformes digitals en el consum de la població catalana. Per tal d'analitzar aquest impacte s'han utilitzat dues eines d'estudi. Una enquesta que m'ha permès obtenir uns resultats quantitatius, i tres focus grup que m'han aportat resultats qualitatius. Els hàbits de consum han canviat, ara la població consumeix més hores de productes audiovisuals d'una manera més fàcil i còmode. També ha variat segons els grups generacionals, els Millenials han augmentat el seu consum i s'han adaptat molt satisfactòriament a les plataformes digitals. Els Baby Boomers no han canviat el seu consum i no s'han introduït tant al consum de vídeo a demanda. Les plataformes digitals estàn definint un nou ecosistema mediàtic que canviarà les Ciències de la Comunicació.
Resumen: El consumo de productos audiovisuales está cambiando debido a la aparición de las plataformas digitales y el vídeo a demanda. Este es un estudio sobre cómo ha impactado Netflix y las plataformas digitales en el consumo mediático de la población catalana. Para analizar este impacto, he utilizado dos herramientas de estudio. Una encuesta que me ha permitido obtener unos resultados cuantitativos, y tres focus grup que me han aportado resultados cualitativos. Los hábitos de consumo han cambiado, ahora la población consume más horas de productos audiovisuales de una manera más fácil y cómoda. Estos hábitos han variado según los grupos generacionales. Los Millenials han aumentado su consumo y se han adaptado a las plataformas de una manera muy satisfactoria. Los Baby Boomers no han cambiado su consumo y no se han introducido tanto. Las plataformas de consumo online están definiendo un nuevo ecosistema mediático que cambiará las Ciencias de la Comunicación.
Resumen: The consumption of audiovisual products is changing due to the appearance of digital platforms and video on demand. This is a study about how has impacted Netflix and digital platforms in the media usage of the Catalan population. To analyze this impact, I have used two study tools; a survey that has allowed me to obtain quantitative results, and three focus groups that have given me qualitative results. Therefore, the habits of consumption have changed. Nowadays, the population consumes more hours of audiovisual products in an easier and more comfortable way. These habits have varied according to the generational groups. The Millenials have increased their consumption and have adapted to the platforms in a very satisfactory way. Baby Boomers have not changed their consumption habits and have not been introduced so much their leisure customs. Online consumer platforms are defining a new media ecosystem that will change the Media and Communication.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Català.
Titulación: Comunicació Audiovisual [2501928]
Plan de estudios: Graduat o Graduada en Comunicació Audiovisual [968]
Documento: Treball de recerca ; bachelorThesis ; Text
Materia: Televisió digital ; Vídeo sota demanda ; Netflix



141 p, 20.4 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2017-08-01, última modificación el 2018-10-21



   Favorit i Compartir