Els contextos quotidians i els Estudis de Cas com a espai didàctic per a l'ensenyament de les Ciències basat en Projectes
Marchán Carvajal, Iván (Institut de Cornellà (Cornellà de Llobregat, Catalunya))
Palou, Laia (Institut Salas i Xandri (Sant Quirze del Vallès, Catalunya))
Royo, Pere (Institut-Escola Les Vinyes (Castellbisbal, Catalunya))
Domènech Casal, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Fecha: |
2017 |
Resumen: |
L'Aprenentatge Basat en Projectes suposa una oportunitat per a l'ensenyament de les ciències, perquè inclou el paper del Context en l'aprenentatge, i la necessitat d'un aprenentatge actiu basat en la resolució de conflictes. Es proposen diverses experiències d'esquemes metodològics diversos (estudis de cas, indagació, controvèrsies) al voltant de les reaccions químiques, les mescles i dissolucions, la mitosi, la tectònica de plaques i la cinemàtica i la dinàmica) i se'n discuteix la seva utilitat en l'ensenyament de les Ciències. |
Resumen: |
Project-Based Learning is an opportunity for Science Education, as it includes in learning activities a main role for the Context, and the need to solve conflicts through active learning activities. We propose several experiences based on diverse methodological frames (Case Studies, Inquiry, Socio-Scientific Issues) on chemical reactions, solutions, mitosis, plate tectonics, kinematics and dynamics) and we discuss its applications to Science Education. |
Derechos: |
Tots els drets reservats. |
Lengua: |
Català |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Materia: |
Context ;
Estudis de cas ;
Cuina ;
Indagació ;
ABP ;
Case studies ;
Cooking ;
Inquiry ;
PBL |
Publicado en: |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 33 (2017) , p. 8-14 (Monogràfic sobre Aprenentatge Basat en Projectes en àmbits STEM) , ISSN 1699-6712 |
Adreça original: https://revistes.uab.cat/ciencies/article/view/n33-marchan-palou-domenech
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ciencies/article/view/327436
DOI: 10.5565/rev/ciencies.8
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
CiènciesArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2017-09-04, última modificación el 2023-10-01