Màrqueting olímpic : una perspectiva històrica
Puig Lobató, Josep M.

Títol variant: Marketing olímpico: una perspectiva histórica
Títol variant: Olympic marketing: historical overview
Publicació: Bellaterra: Centre d'Estudis Olímpics i de l'Esport de la UAB, 2010
Descripció: 27 pag.
Resum: A partir dels Jocs de Los Ángeles'84, el Moviment Olímpic té el control directe dels programes de màrqueting olímpic. Aquests acords comercials han permès ampliar la magnitud dels Jocs Olímpics, que han experimentat un creixement accelerat tant en número d'atletes com en països competidors i disciplines olímpiques. Actualment, els programes de màrqueting olímpic compten amb quatre fonts principals de finançament (els drets de televisió, els programes de patrocini, les entrades i les llicències olímpiques) que, juntament als programes TOP (The Olympic Partners), asseguren la viabilitat i el creixement dels Jocs Olímpics. La lliçó ofereix una visió històrica d'aquests programes i planteja alguns reptes en el context de l'era digital.
Resum: A partir de los Juegos de Los Ángeles'84, el Movimiento Olímpico tiene el control directo de los programas de marketing olímpico. Estos acuerdos comerciales han permitido ampliar la magnitud de los Juegos Olímpicos, que han experimentado un crecimiento acelerado tanto en número de atletas como en países competidores y disciplinas olímpicas. Actualmente, los programas de marketing olímpico cuentan con cuatro fuentes principales de financiación (los derechos de televisión, los programas de patrocinio, las entradas y las licencias olímpico) que, junto a los programas TOP (The Olympic Partners), aseguran la viabilidad y el crecimiento de los Juegos Olímpicos. La lección ofrece una visión histórica de estos programas y plantea algunos retos en el contexto de la era digital.
Resum: Since the Olympic Games Los Angeles'84, the Olympic Movement has a direct control over the Olympic marketing programmes. These commercial agreements have made possible the increase of the Olympic Games in terms of magnitude, which have experienced an accelerated growth in the number of participating athletes and countries, as well as Olympic disciplines. Olympic marketing programs have four main sources of income (television rights, sponsorship programmes, ticket sales and Olympic licences) which, together with the TOP programmes (The Olympic Partners), ensure the feasibility and growth of the Olympic Games. This lecture offers a historical overview of these programmes and considers some challenges for the future in the digital era.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català, castellà i anglès.
Col·lecció: Lliçons universitàries, 12
Document: workingPaper
Matèria: Jocs Olímpics ; Juegos Olímpicos ; Olympic Games ; Marqueting ; TOP sponsors ; Patrocini ; Patrocinio



27 p, 438.4 KB

Español
28 p, 434.8 KB

English
26 p, 431.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències socials i jurídiques > Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat Autònoma de Barcelona (CEO-UAB)
Documents de recerca > Working papers

 Registre creat el 2017-09-27, darrera modificació el 2018-11-28



   Favorit i Compartir