Web of Science: 0 cites, Scopus: 0 cites, Google Scholar: cites
Oportunidades de aprendizaje en temáticas ambientales brindadas por el currículum nacional de ciencias de Chile
Navarro Ciudad, Marianela Beatriz (Universidad de Los Andes (Xile). Centro de Investigación en Educación y Aprendizaje)

Títol variant: Oportunitats d'aprenentatge en temàtiques ambientals brindades pel currículum nacional de ciències de Xile
Títol variant: Opportunities to learn about the environmental issues in Chile's national science curriculum
Data: 2017
Resum: El objetivo del trabajo es evaluar en qué medida el currículum nacional de ciencias de Chile brinda oportunidades de alfabetización científica en temas ambientales. Para ello se efectuó un análisis de contenido de documentos curriculares, utilizando la metodología del estudio de oportunidades en matemáticas y ciencias (SMSO) y utilizando como referente los contenidos de medio ambiente que PISA evalúa. Los resultados muestran oportunidades de aprendizaje parcialmente alineadas entre los requerimientos actuales de alfabetización científica ambiental y el currículum nacional de ciencias de Chile. Esto podría explicar en parte el desempeño de los estudiantes chilenos en medio ambiente. El estudio entrega antecedentes que aportan al desarrollo de un currículum de ciencias que promueva la educación para el desarrollo sostenible.
Resum: L'objectiu del treball és avaluar en quina mesura el currículum nacional de ciències de Xile brinda oportunitats d'alfabetització científica en temes ambientals. Per a això es va efectuar una anàlisi de contingut de documents curriculars, utilitzant la metodologia de l'estudi d'oportunitats en matemàtiques i ciències (SMSO) i utilitzant com a referent els continguts de medi ambient que PISA avalua. Els resultats mostren oportunitats d'aprenentatge parcialment alineades entre els requeriments actuals d'alfabetització científica ambiental i el currículum nacional de ciències de Xile. Això podria explicar en part l'acompliment dels estudiants xilens al mig ambient. L'estudi lliura antecedents que aporten al desenvolupament d'un currículum de ciències que promogui l'educació per al desenvolupament sostenible.
Resum: The aim of the current study is to evaluate to what extent Chile's national science currículum offers scientific literacy opportunities related to the environment. A content analysis of curricular documents was carried out using the Survey of Mathematics and Science Opportunities methodology (SMSO) and using the environmental contents that are evaluated by PISA as a reference. Results show opportunities to learn partially aligned between the current requirements of environmental scientific literacy and Chile's national science currículum. This could explain, in part, Chilean students' scores in the area of environment. This study provides information that contributes to the development of a science currículum that promotes education for sustainable development.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Alfabetización científica ambiental ; Análisis curricular ; Oportunidad de aprendizaje ; Actitudes hacia los desafíos ambientales ; Educación para el desarrollo sostenible ; Alfabetització científica ambiental ; Anàlisi curricular ; Oportunitat d'aprenentatge ; Actituds cap als desafiaments ambientals ; Educació per al desenvolupament sostenible ; Environmental science literacy ; Currículum analysis ; Opportunity to learn ; Attitudes towards environmental issues ; Education for sustainable development
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 35 Núm. 3 (2017) , p. 107-127 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

Adreça original: https://ensciencias.uab.es/article/view/v35-n3-navarro
Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/329210
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1961


22 p, 992.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2017-11-06, darrera modificació el 2018-11-03



   Favorit i Compartir