Storytelling as a tool for science teaching in bilingual primary education
Aguilar Cubillo, Sara (Universidad de Córdoba. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales y Experimentales)
Alcántara Manzanares, Jorge (Universidad de Córdoba. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales y Experimentales)

Fecha: 2017
Resumen: This paper underlines the use of storytelling as an effective didactic resource in Primary Science Teaching in English. In order to implement this tool, it is necessary to present an overview of the current situation regarding not only the most relevant issues in Science teaching and learning, but also the way that Bilingual Education has been implemented in the last years. In addition, the concept of storytelling will be defined to reach wide enough knowledge to understand its significance. Then, a storytelling proposal will be suggested, including a sort of activities that we can put into practice and some guidelines concerning different aspects that we need to take into consideration when telling a story.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Storytelling ; Science teaching ; Bilingual education
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 5085-5090, ISSN 2174-6486



6 p, 318.0 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2017-12-20, última modificación el 2021-08-08



   Favorit i Compartir