Una visió de la joventut a Catalunya
Miret, Pau, 1964-

Imprint: Barcelona: Fundació Jaume Bofill, 2005
Abstract: Des d'una perspectiva biogràfica, la joventut és una etapa vital que transcorre entre la infantesa i el món adult. Delimitar-la en un interval d'edats no és tasca fàcil i a les estadístiques oficials no és estrany veure ballar aquest rang d'edats en funció del moment històric en què s'han publicat. En el cas que ens ocupa s'ha considerat que la joventut comença als quinze anys i es perllonga fins als quaranta. Aquests són els i les joves que es fotografien amb tot luxe de detalls, a partir de les dades del PaD (2001-2002). Altres preguntes a les que s'intenta donar resposta fan referència al procés d'emancipació dels joves, analitzant les variables que hi intervenen. En tercer lloc, aprofitant la informació retrospectiva de les generacions més grans de la mostra, es reconstrueixen algunes dimensions de la seva joventut, com la transició de deixar l'escola, inserir-se en el mercat de treball o formar una parella. Finalment, s'explota una succinta informació disponible sobre els fills i filles dels entrevistats i algunes qüestions sobre habitatge.
Rights: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Language: Català
Series: Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 46
Document: Capítol de llibre
Subject: Joventut ; Catalunya ; Edat d'emancipació familiar ; Nivell d'instrucció dels joves ; Entrada al món del treball ; Formació de la parella
Published in: Estructura social i desigualtats a Catalunya, 2005, p. 183-246, ISBN 8483346567

Adreça alternativa: https://www.fbofill.cat/publicacions/estructura-social-i-desigualtats-catalunya


64 p, 666.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > UAB research groups literature > Research Centres and Groups (research output) > Social and Legal Sciences > Centre for Demographic Studies (CED-CERCA)
Books and collections > Book chapters

 Record created 2018-01-25, last modified 2025-09-09



   Favorit i Compartir