La publicidad y la formación simbólica de las identidades y diversidades socioculturales : reflexiones desde la comunicación

Títol variant: La publicitat i la formació simbòlica de les identitats i diversitats socioculturals : reflexions des de la comunicació
Data: 2017
Resum: En este texto reflexionamos, desde una mirada situada en el campo de la comunicación, sobre el papel de los medios en general, y de la publicidad en particular, en la formación simbólica de las identidades de las personas y de sus concepciones sobre las diversidades socioculturales. Para investigar este objetivo, trabajamos como se comprende la constitución de las identidades y diversidades socioculturales contemporáneas y problematizamos cómo los medios, y particularmente la publicidad, se interrelacionan con estos procesos en un contexto de mediatización social. Examinamos, también, diferentes perspectivas para entender la recepción mediática, locus donde los referentes de los medios son significados por los sujetos sociales y pueden incidir en la constitución simbólica de sus identidades y de las diversidades socioculturales.
Resum: En aquest text reflexionem, des duna mirada situada en el camp de la comunicació, sobre el paper dels mitjans en general, i de la publicitat en particular, en la formació simbòlica de les identitats de les persones i de les seves concepcions sobre les diversitats socioculturals. Per la recerca d'aquest objectiu, treballem com es comprèn la constitució de les identitats i diversitats socioculturals contemporànies i problematitzem com els mitjans, i particularment la publicitat, sinterrelacionen amb aquests processos en un context de mediatització social. Examinem, també, diferents perspectives per entendre la recepció mediàtica, lloc on els referents dels mitjans són significats pels subjectes socials i poden incidir en la constitució simbòlica de les seves identitats i de les diversitats socioculturals.
Nota: Número d'acord de subvenció MINECO/CSO2012-35771
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Identidades y diversidades socioculturales ; Recepción mediática ; Publicidad
Publicat a: Temps d'educació, Vol. 53 (2017) , p. 33-44, ISSN 2014-7627



12 p, 137.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2018-02-09, darrera modificació el 2021-03-01



   Favorit i Compartir