Google Scholar: citations
Panorama general de la crisis publicitaria
Rodríguez Centeno, Juan Carlos (Universidad de Sevilla)

Additional title: Overview of the advertising crisis
Date: 1994
Abstract: Mucho se ha publicado y debatido sobre la crisis de la publicidad, a la que se ha relacionado sobre todo con la crisis económica que nos azota y a la que los indicadores económicos vislumbran una próxima salida. No se trata de negar la directa relación entre una y otra crisis, pero resultaría un análisis reduccionista y obtendríamos conclusiones sesgadas al limi­ tar una a la otra. La crisis de la publicidad hay que analizarla a través de las crisis de los sectores en los que actúa, y que son tres: a) la crisis de la economía en general y de las empresas en particular, b) la propia crisis del sistema publicitario en lo que a su efectividad se refiere y, c) la crisis del sistema de valores social y cultural que la publicidad representa.
Abstract: Much has been published and discussed about the crisis of advertising, which has been related especially to the economic crisis that plagues us and to which economic indicators envision a forthcoming exit. It is not a matter of denying the direct relation between one and the other crisis, but it would be a reductionist analysis and we would obtain biased conclusions by limiting one to the other. The crisis of advertising must be analyzed through the crisis of the sectors in which it operates, and there are three: a) the crisis of the economy in general and of companies in particular, b) the crisis of the advertising system itself as far as its effectiveness is concerned; and c) the crisis of the social and cultural value system that advertising represents.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Crisis ; Publicidad ; Advertising
Published in: Questiones publicitarias, Núm. 3 (1994) , p. 105-113 (Ensayos) , ISSN 1988-8732

Adreça original: https://www.questionespublicitarias.es/article/view/v3-rodriguez-centeno
DOI: 10.5565/rev/qp.217


9 p, 673.3 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Questiones Publicitarias
Articles > Research articles

 Record created 2018-02-15, last modified 2020-08-09



   Favorit i Compartir